چین

رکوردی دیگر برای جنرال الکتریک در صنعت نیروگاهی چین

در نخستین روز از ماه فوریه، جنرال الکتریک آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه ۶۶۱ مگاواتی جالیانگ‌چنگ در شهر تیانجین را اعلام کرد. تجهیزات جنرال الکتریک در این نیروگاه جدید تولید همزمان برق و حرارت نصب خواهد شد. این نیروگاه جایگزین نیروگاه ذغال سنگ‌سوز قدیمی می‌شود. راه‌اندازی این نیروگاه از این جهت برای جنرال الکتریک حائز اهمیت است که با آغاز بهره‌برداری عملیاتی اولین توربین گاز پرقدرت ۹‌اچ‌ای.۰۱ این شرکت در خاک چین همزمان شده‌است. علاوه بر این توربین گاز، سامانه کنترل نیروگاهی مارک وی‌ال‌ئی محصول جی‌ئی در این نیروگاه سیکل ترکیبی نصب خواهد شد.

شرکت چینی هاربین الکتریک به‌عنوان شریک محلی جنرال الکتریک در این پروژه، تامین توربین بخار، ژنراتور و تجهیزات جانبی نیروگاه را برعهده گرفته‌است. شرکت چینی هوادیان مدیریت پروژه راه‌اندازی و بهره‌برداری نیروگاه را بر عهده دارد و اجرای آن را در راستای سیاست‌های دولت مرکزی چین برای کاهش آلاینده‌ها در صنعت نیروگاهی قلمداد کرده‌است. انتظار می‌رود با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی جدید، آلایندگی‌های دی‌اکسید سولفور و ناکس به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یابد. جنرال الکتریک بیش از ۴۰ سال حضور فعال در چین را تجربه می‌کند و بیش از ۱۰۰ مشتری مختلف در این کشور دارد.

توربین‌های گاز جنرال‌الکتریک در سرزمین اصلی چین شامل ۲۰۰ واحد ماشین است که مجموعا ظرفیت نصب‌شده‌ای معادل ۴۶ گیگاوات را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، جنرال الکتریک از دریافت سفارش جدید برای سه واحد توربین گاز ۹اچ‌ای.۰۲ برای نصب در نیروگاهی درگوانگ‌دونگ خبر می‌دهد. انتظار می‌رود این نیروگاه تا سال ۲۰۲۲ عملیاتی شود و توان خروجی معادل ۲.۴ گیگاوات خواهد داشت. برق تولیدی نیروگاه جهت مصرف ۴ میلیون خانواده در منطقه به کار گرفته می‌شود.

 

منبع:

Diesel & gas turbine

 

*توربین‌های جنرال الکتریک برای نیروگاه سیکل ترکیبی چینی

*تامین تجهیزات توسط جنرال الکتریک برای پروژه نیروگاهی جدید در تاتارستان

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها