بوئینگ777

موتورهای دردسرساز عامل زمین‌گیر شدن بوئینگ۷۷۷ هلندی در پکن

یک فروند هواپیمای بوئینگ۷۷۷-۳۰۰ئی‌آر متعلق به شرکت هواپیمایی هلندی کی‌ال‌ام، پس از یک ماه زمین‌گیر شدن در پکن و تعویض یکی از موتورها، در حالی ‌که خود را برای بازگشت به خانه آماده می‌کرد، دچار مشکلی دیگر شد. تمام ماجرا زمانی شروع شد که این هواپیمای دوربرد هلندی، در آستانه تحویل سال ۲۰۲۱، دچار نقص فنی در ناحیه موتور توربوفن جی‌ئی۹۰ نصب‌شده در سمت چپ خود شد. پس از آن، مسئولان شرکت کی‌ال‌ام تصمیم گرفتند که هواپیما را در پکن نگه دارند و با تعویض موتور، آن را برای بازگشت به این کشور آماده کنند.

بوئینگ777

موتور تعویضی در تاریخ یازدهم ژانویه به پکن رسید. علیرغم همه تمهیدات، زمانی‌که بوئینگ۷۷۷ کی‌ال‌ام خود را برای پرواز به سوی هلند آماده می‌کرد، این بار موتور جی‌ئی۹۰ نصب‌شده در سمت راست این هواپیما دچار نقص فنی را تجربه کرد و زمین‌گیر شدن هواپیما در پکن برای مدتی بیشتر تمدید شد. نهایتا در چهارم فوریه، هر دو موتور هواپیما مورد ارزیابی قرار گرفتند و یک تیم پروازی کی‌ال‌ام به پکن منتقل شدند تا هواپیمای زمین‌گیر شده در این شهر را به آمستردام برگردانند.

پس از آماده شدن خدمه پروازی، در حالی ‌که انتظار می‌رفت همه چیز به خوبی پیش رود، هشدار بروز نقص در موتور سمت راست همه را متعجب کرد و هواپیما به آشیانه برگردانده شد. بررسی‌های اولیه تیم فنی و ارزیابی موتور سمت راست نشان می‌دهد که نیاز به تعویض موتور نیست و با انجام چند عمل تعمیراتی، امکان برگرداندن بوئینگ۷۷۷-۳۰۰ئی‌آر کی‌ال‌ام به آمستردام فراهم خواهد شد.

 

منبع:

simpleflying

 

*ربع قرن فعالیت عملیاتی موتور GE90

*نقص فنی موتور و تغییر مسیر بی۷۷۷ هلندی در شب سال نو

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی