بومی‌سازی

‌پاور ماشین گام دیگری را در برنامه بومی‌سازی برداشت

پاور ماشین گام بعدی در برنامه بومی‌سازی توربین‌های گاز متوسط و پرقدرت را با تامین مجموعه کامل ابزارهای موردنیاز برای تولید پوسته داخلی توربین گاز جی‌تی‌ئی۱۷۰ برداشت. پوسته داخلی توربین‌های گاز از حیث ساختار فنی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است و معمولا از جنس آلیاژ نیکل ساخته می‌شود. نمونه پیش‌تولیدی این پوسته برای توربین گاز بومی پرقدرت روسی، در لنینگراد ساخته می‌شود. تا زمان انتشار این خبر، قطعات شکل داده‌شده برای پوسته داخلی، از روی نمونه‌های فولادی ساخته شده و آزمایش‌های کارخانه‌ای اولیه آن‌ها آغاز شده‌است. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، تست بر روی مرحله شکل‌دهی به قطعات اصلی ساخته‌شده از آلیاژ نیکل به پایان خواهد رسید.

شرکت خصوصی روسی پاور ماشین، توسعه خط تولید دو توربین گاز جی‌تی‌ئی۶۵ و جی‌تی‌ئی۱۷۰ را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. از آن زمان، دفتر طراحی مستقل برای این دو توربین گاز متوسط و پرقدرت راه‌اندازی شده و فعالیت‌های طراحی و مستندسازی مدارک لازم در این شرکت برای این دو ماشین در حال انجام است. فرآیند ساخت اولین توربین جی‌تی‌ئی۱۷۰ آغاز شده و ارتقاء نمونه‌های قبلی جی‌تی‌ئی۶۵ در دستور کار قرار دارد و هنوز به مرحله تولید نرسیده‌است. مونتاژ نهایی این دو ماشین در تاسیسات تولیدی پاور ماشین در لنینگراد انجام خواهد شد.

بر این اساس، زیرساخت لازم در این تاسیسات برای حصول اطمینان از صحت کامل فرآیند ساخت و مونتاژ نهایی این دو ماشین شامل به‌روزرسانی تجهیزات و رفع نقایص موجود انجام شده‌است. برای بخشی از زمینه‌ها که پیش از این تجربه آن در روسیه وجود نداشته، مراحل آزمایش و ارزیابی در دست انجام است. مدیران ارشد پاور ماشین مدعی هستند تمام گام‌های لازم برای آغاز تولید پایدار و مطمئن توربین‌های گاز متوسط و پرقدرت بومی روسیه را انجام داده‌اند. این شرکت خصوصی روس، در سال ۲۰۱۹، در مناقصه وزارت صنعت و تجارت این کشور برای دریافت حمایت مالی برای پروژه پژوهش و توسعه در حوزه بومی‌سازی توربین‌های گاز پرقدرت برنده شد.

 

منبع:

Diesel & gas turbine

 

*پیشرفت پروژه توسعه توربین گاز پرقدرت در پاور ماشین

*تداوم تجهیز کارگاه تولیدی شرکت روسی پاور ماشین

*گامی دیگر در تولید بومی توربین گاز روسی

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی