خط تولید

تعطیلی موقت خط تولید رولز رویس در تابستان ۲۰۲۱

تعطیلی موقت خط تولید موتورهای هوایی غیرنظامی شرکت انگلیسی رولز رویس در تابستان ۲۰۲۱ خبرساز شده‌است. این شرکت، با هدف کاستن از فشارهای مالی ناشی از همه‌گیری ویروس کوید۱۹ و کاهش قابل‌توجه فعالیت‌های صنعت هواپیمایی جهان، این تصمیم را اتخاذ کرده‌است. البته مدیران ارشد رولز رویس، نهایی‌شدن اجرای تصمیم خود را منوط به کسب موافقت اتحادیه‌های کارگری اعلام کرده‌اند. انتظار می‌رود این تصمیم بر ۱۹ هزار نفر پرسنل فعال رولز رویس در بخش هوایی غیرنظامی تاثیر بگذارد. بر این اساس، همه این ۱۹ هزار نفر پرسنل، در تابستان ۲۰۲۱ به مدت دو هفته مرخصی بدون حقوق خواهند داشت.

خط تولید

این تصمیم جنجالی رولز رویس اولین بار توسط روزنامه ساندی تلگراف انگلستان اعلام شد. شایان ذکر است که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون، کارخانه‌های رولز رویس هرگز دچار تعطیلی موقت نشده‌اند و همواره خطوط تولید این شرکت متخصص در ساخت موتورهای هوایی به‌طور مستمر مشغول به کار بوده‌است. انتظار می‌رود این تعطیلی دو هفته‌ای، ده‌ها میلیون دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری رولز رویس را در بر داشته باشد. در طرف مقابل، اتحادیه‌های کارگری و نمایندگان کارکنان رولز رویس پیشنهاد کردند که این مدت تعطیلی دو هفته‌ای در کل سال ۲۰۲۱ پخش شود تا کمترین تاثیر منفی در میزان دریافتی ماهیانه آن‌ها را داشته باشد.

خط تولید

در سال‌های اخیر، رولز رویس به‌طور متوسط در هر سال ۵۰۰ دستگاه موتور توربوفن مختلف از خانواده ترنت را به مشتریان مختلف برای نصب بر روی هواپیمای مسافربری ایرباس ای۳۳۰، ای۳۴۰، ای۳۵۰ و ای۳۸۰ و همچنین بوئینگ‌ بی۷۷۷ دریم‌لاینر عرضه می‌کند. اگرچه تحلیل‌های خوشبینانه شرکت رولز رویس نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی، تقاضا برای مسافرت‌های هوایی با هواپیماهای پهن‌پیکر به ۷۰ درصد میانگین سالانه قبل از همه‌گیری کوید ۱۹ می‌رسد، اما با نگاه واقع بینانه‌تر در جدیدترین گزارش‌ها، رولز رویس تحقق تقاضای ۵۵ درصدی را به‌عنوان معیار برنامه‌ریزی هدف‌گذاری کرده‌است.

خط تولید

بر این اساس، رولز رویس امیدوار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، به جریان نقدینگی مثبت دست یابد. برای میل به این هدف، چاره‌ای جز کاستن از هزینه‌ها نیست. طی یک سال گذشته تاکنون بیش از ۷ هزار فرصت شغلی در این شرکت تعدیل شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲، دو هزار نفر از پرسنل اخراج شوند. بر این اساس، رولز رویس قصد دارد با مدیریت هزینه‌های خود مجموعا معادل ۱.۳۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی را محقق نماید. بر اساس بدبینانه‌ترین سناریوها، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲، ترافیک هوایی به ۸۰ درصد میانگین متعارف آن تا پیش از همه‌گیری کوید ۱۹ برسد.

 

منبع:

simpleflying

 

*عملکرد مالی رولز رویس در سال ۲۰۱۸

*رولزرویس واحد نروژی خود را می‌فروشد

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها