برق

بحران برق در پایتخت‌های آفریقایی در قرن بیست و یکم

بنابر اعلام وزارت آب، معدن و انرژی کشور آفریقایی مالی، با هدف جلوگیری از قطعی گسترده برق به سرمایه‌گذاری در حدود ۴،۲ میلیارد دلار نیاز است. طبق بررسی‌های انجام‌شده، در دوره‌های اوج مصرف، این کشور به ۴۰۰ مگاوات تولید انرژی نیاز دارد. نیروگاه‌های فلو و مناتالی، ۳۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنند که ساکنان باماکو سه چهارم آن‌را به مصرف می‌رسانند. مالی همچنین ۱۰۰ مگاوات برق نیز از ساحل عاج وارد می‌کند. بنابر ادعای اعلام وزارت انرژی مالی، بیش از ۶۰ درصد قطعی‌ها به دلیل مشکلات سوخت در نیروگاه‌های حرارتی بوده‌است.

علاوه بر آن، در حدود بیست سال است که خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات بدرستی انجام نشده و خطوط و ایستگاه‌های ترانسفورماتور زیادی وجود دارند که با مشکل روبرو هستند. وی همچنین راه‌حل‌هایی برای بهبود شرایط نیز ارائه کرد. از جمله این راه‌حل‌ها می‌توان به ساخت یک نیروگاه حرارتی ۱۰۰ مگاواتی در سیراکورو تا سال ۲۰۲۱، ساخت نیروگاه با ظرفیت اضطراری ۲۰ مگاوات در سوتوبا و بادالابوگو در دوره‌های اوج مصرف و همچنین تامین برق از طریق ساحل عاج است.

همچنین، مقامات این کشور طرح‌هایی برای برنامه‌ریزی دارند که شامل، توسعه انرژی خورشیدی، توسعه انرژی بادی و احداث سد کگنه در منطقه کولیکورو است. این سد یک نیروگاه برق-آبی ۵۶ مگاواتی خواهد داشت که مصرف برق باماکو پایتخت مالی را تضمین می‌کند. مقامات این کشور همچنین از راه‌اندازی سه سد جدید بر روی رودخانه نیجر خبر دادند. در طی ۳۰ سال اخیر، هیچ سدی در این کشور ساخته نشده‌است.

 

منبع:

mali24

 

*زیمنس و ساخت اولین نیروگاه برق آفریقای جنوبی

*مشارکت زیمنس انرژی در بزرگترین پروژه گاز مایع طبیعی در آفریقا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها