تایلند

آغاز کار اولین توربین پرقدرت روزآمد میتسوبیشی در تایلند

اولین توربین گاز سری ام۷۰۱جِی‌ای‌سی در منطقه جنوب شرق آسیا در نیروگاهی گازسوز در تایلند، وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شد. این محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی، در یک نیروگاه سیکل ترکیبی در استان چانبوری تایلند نصب شده‌است. تایلند هشت واحد از این ماشین‌ها را سفارش داده که در مجموع، در پیکربندی سیکل ترکیبی ۵۳۰۰ مگاوات توان خروجی را تامین می‌کنند. این پروژه به طور مشترک توسط شرکت توسعه انرژی گلف، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق تایلند و شرکت میتسوئی ژاپن انجام می‌شود. شرکت میتسوبیشی همچنین قرارداد نگهداری و پشتیبانی از این واحدها را به مدت ۲۵ سال با بهره‌بردار تایلندی آن‌ها به امضاء رسانده‌است.

بعد از راه‌اندازی اولین واحد نیروگاه، فعالیت‌های عمرانی برای ۷ واحد دیگر نیز آغاز شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴، همه واحدها وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شوند. تایلند در حال ساخت دو نیروگاه بسیار بزرگ در استان‌های چانبوری و رایونگ با فاصله تقریبی ۱۳۰ کیلومتری در جنوب شرق بانکوک است. هر یک از این نیروگاه‌ها ۲۶۵۰ مگاوات توان خروجی دارند و از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند. هسته مرکزی این نیروگاه سیکل ترکیبی شامل توربین گاز، توربین بخار، واحد بازیافت حرارتی بخار و ژنراتور است.

میتسوبیشی، توربین‌های گاز و بخار و تجهیزات جانبی را تامین می‌کند و واحد میتسوبیشی الکتریک هم ژنراتورهای لازم برای این دو نیروگاه را تولید خواهد کرد. برق تولیدی این نیروگاه به شبکه ملی توزیع برق تایلند متصل خواهد شد. توربین‌های سری ام۷۰۱جِی ساخت میتسوبیشی، با درجه حرارت ورودی توربین معادل ۱۶۰۰ درجه سلسیوس کار می‌کنند.

 

منبع:

power engineering

 

*نیروگاه بزرگ فجیره لقمه‌ای چرب و نرم برای میتسوبیشی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها