نیروگاه معدن

آسیب به نیروگاه معدن استخراج نیکل در کالدونیای جدید

درحالی‌که نیروگاه کی‌ان‌اس در نیروگاه معدن استخراج نیکل در جزایر فرانسوی کالدونیای جدید در اقیانوس آرام برای راه‌اندازی دومین بویلر آماده می‏‌شد، به دلیل بروز نقص فنی مجبور تولید برق آن متوقف شد. پس از شش سال مشکلات فنی متعدد در این نیروگاه، حالا آسیب جدی‌تری به آن وارد شده‌است. مشکل اصلی از ارتعاشات اضافی در شفت محرک مولد توربین بخار ایجاد شده‌است. وجود ترک در سازه این شفت منجر به توقف تولید این نیروگاه معدن ۱۳۵ مگاواتی شده‌است.

قطعات لازم برای تعمیر این نیروگاه به تامین‌کنندگان اروپایی سفارش داده شده‌است. زمان تحویل این قطعات ممکن است چندین ماه طول بکشد. علاوه بر آن، هزینه بازسازی کامل و رفع نقص نیروگاه در حدود چند ده میلیون یورو برآورد شده‌است. طبق گزارش مسئولان کی‌ان‌اس، اقدامات اصلاحی اولیه موجب شده تا فرآیند تولید نیکل در این تاسیسات ادامه یابد و بخشی از برق موردنیاز با کمک بویلر واحد اول تامین شود. آنچه بهره‌بردار این کارخانه معدنی را بیشتر نگران می‌کند، پیامدهای ناشی از این خرابی در راه‌اندازی مجدد خط دوم تولید نیروگاه است.

مطالعه سناریوهای مختلف برای تأمین انرژی اضافی در صورت ناموفق بودن کار تعمیرات در حال انجام است. یکی از پیشنهادهای ارائه‌شده، تامین دو ژنراتور هرکدام با ظرفیت پنجاه مگاوات است. با این وجود، این ایده بنابر دلیل مصرف مازوت توسط توربین‌ها پرهزینه و در عین حال گران‌تر از زغال‌سنگی است که سوخت بویلرهای نیروگاه را تامین می‌کند.

 

منبع:

francetvinfo

 

*پروژه نیروگاهی جدید در فرانسه برای زیمنس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها