درآمد

افزایش فروش و درآمد EVN

با وجود یک سال پرچالش به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، ئی‌وی‌ان توانسته در سال مالی اخیر، فروش و درآمد خود را نسبت به سال قبل افزایش دهد. درآمد حاصل از فروش این مجموعه، از اول اکتبر ۲۰۲۰ تا پایان مارس ۲۰۲۱ با ۸ درصد افزایش، نزدیک به ۱،۳ میلیارد یورو بوده‌است. علاوه بر آن، سود این شرکت در نیمه اول سال مالی اخیر، بیش از ۵۳۵ میلیون یورو گزارش شده که ۳۸ درصد بالاتر از میزان سال قبل است. اعضای هیات مدیره ئی‌وی‌ان، نتایج عملکرد مالی این شرکت را در سال مالی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ در یک کنفرانس آنلاین مرور کرده‌اند.

بنابر اعلام مدیران ارشد این شرکت، بیش از هر چیز، پروژه‌های بین‌المللی، مانند پروژه فاضلاب در کویت که از تابستان سال ۲۰۲۰ آغاز شد، منجر به افزایش درآمد شده‌است. همچنین، افزایش تقاضای انرژی در اتریش به توسعه بازار این شرکت کمک کرده‌است. با این حال، تولید برق ئی‌وی‌ان با کاهش ۳ درصدی در سال مالی اخیر، به بیش از ۲ میلیارد کیلووات ساعت رسید که از این مقدار ۱.۱ میلیارد کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر تامین شده‌است. سهم انرژی‌های تجدیدپذیر ۵۴ درصد بوده‌است. بنابر اعلام این شرکت، تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی با هدف ایجاد ثبات در شبکه، با کاهش ۲ درصدی، به ۹۶۸ میلیون کیلووات ساعت رسیده‌است.

ئی‌وی‌ان اعلام کرد که قرار است ۳۵ هزار کنتور هوشمند تا پایان سال در بخش جنوبی اتریش مورد استفاده قرار گیرد و توزیع سراسری آن از سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز شود. مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار بود این پروژه در سال ۲۰۱۷ عملیاتی شود، اما این برنامه به تأخیر افتاد تا امنیت داده‌ها تضمین شود. ئی‌وی‌ان برای چند سال آینده، سالانه تا ۴۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در صنعت برق اتریش در نظر دارد. همچنین، تمرکز ئی‌وی‌ان بر روی گسترش شبکه به منظور تضمین امنیت تامین و همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر معطوف است. ئی‌وی‌ان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، انرژی بادی و سامانه‌های خورشیدی را گسترش دهد. به همین منظور، یک نیروگاه ترکیبی زیست‌توده و نیروگاه حرارتی در کرمس در حال ساخت است. در چشم‌انداز سال مالی جاری، ئی‌وی‌ان پیش‌بینی می‌کند درآمدی در حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ میلیون یورو داشته باشد.

 

منبع:

energate-messenger

 

*افزایش درآمد بخش نیروگاهی جنرال الکتریک همزمان با کاهش فروش در تابستان ۲۰۲۰

*افزایش درآمد شانگهای الکتریک در سال ۲۰۱۹

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها