رئیس هیات مدیره رولز رویس

انتخاب یک زن بعنوان رئیس هیات مدیره رولز رویس

رولز رویس سازنده نام‌آشنای موتورهای هوایی، برای اولین بار در تاریخ یکصد و پانزده سال فعالیت خود، یک زن را به سمت رئیس هیات مدیره برگزید. خانم آنیتا فرو ۶۳ سال سن دارد و حقوق سالانه او ۴۹۰ هزار پوند تعیین شده‌است. خانم فرو پیش از این، بعنوان رئیس هیات مدیره گروه صنایع شیمیایی کرودا فعالیت می‌کرد و قبل از آن نیز، نایب رئیس هیات مدیره بانک لویدز بود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، او در اول ژوئیه بعنوان عضو هیات مدیره به رولز رویس می‌پیوندد و از اول اکتبر جایگزین رئیس پیشین رولز رویس سِر یان دیویس می‌شود.

آقای دیویس بیش از ۹ سال در این سمت مشغول به کار بوده و در سال‌های اخیر مشکلات متعددی در اداره رولز رویس داشته‌است. حقوق ثابت تعیین‌شده برای خانم فرو ۲۵ درصد بیشتر از آقای یان دیویس است. رولز رویس در شرایطی سکان هدایت خود را در اختیار اولین رئیس زن قرار می‌دهد که این شرکت به علت مشکلات ناشی از همه‌گیری کوید۱۹، چهار میلیارد دلار زیان در سال ۲۰۲۰، به ثبت رسانده‌است و مجبور شده بیش از ۹ هزار نفر از کارکنان خود در سراسر دنیا را اخراج نماید. همچنین برای جبران زیان و ضرر، برنامه‌ای را دنبال می‌کند که هدف از آن، فروش دو میلیارد دلار از دارایی‌های این شرکت است.

یکی دیگر از مشکلاتی که آنیتا فرو در بدو ورود در رولز رویس با آن روبرو خواهد بود، مشکلات ناشی از کنار گذاشتن موتورهای معیوب ترنت۱۰۰۰ توسط کاربران جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر می‌باشد که نزدیک به ۲.۱۴ میلیارد پوند هزینه روی دست این شرکت انگلیسی گذاشته‌است. خانم فرو دانش‌آموخته‌ فلسفه با درجه کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن است. وی در ۲۴ ژوئن ۱۹۵۷، در اسکاتلند به دنیا آمده‌است. او یک فرزند پسر دارد که دیپلمات است. حل جدول سودوکو از علاقمندی‌های اصلی خانم فرو است.

 

منبع:

dailymail

 

*افتتاح سلول تست برای آینده توسط رولز رویس

*تعطیلی موقت خط تولید رولز رویس در تابستان ۲۰۲۱

*عملکرد مالی رولز رویس در سال ۲۰۱۸

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها