توربین زیمنس

تحویل اولین توربین زیمنس SGT-800 به مشتری در بلاروس

یک واحد جدید ۱۰۰ مگاواتی در نیروگاه نوواپالوتسک در جمهوری بلاروس در دست ساخت است که در آن، دو واحد توربین گاز اس‌جی‌تی-۸۰۰ ساخت زیمنس نصب خواهد شد. بلاروس این پروژه را در قالب ساخت نیروگاه‌های تامین برق برای شرایط اضطراری اوج مصرف دنبال می‌کند. دست‌کم ۴ نیروگاه از این دست، در حال ساخت در این کشور است. زمان لازم برای راه‌اندازی این واحد و تولید برق، کمتر از ۱۵ دقیقه اعلام شده‌است.

بنابر اعلام پیمانکار اصلی پروژه، فعالیت‌های اولیه عمرانی در این واحد انجام شده و به زودی توربین‌های گاز آلمانی در آن نصب خواهند شد. اولین واحد توربین گاز اس‌جی‌تی-۸۰۰ زیمنس به همراه یک ژنراتور، توسط متخصصان زیمنس در محل ساخت این واحد به پیمانکار پروژه تحویل داده‌ شده‌است. انتظار می‌رود واحد دوم توربین زیمنس به همراه متعلقات، در آینده‌ای نزدیک نیز تحویل داده‌ شود. علاوه بر این، زیمنس انرژی با همکاری شرکت روسی اِنرگاز و یک شرکت سوئیسی قصد دارد تاسیسات ذخیره‌سازی و تامین گاز برای نیروگاه را به همراه کمپرسورهای مربوطه و سامانه فیلتراسیون تامین نماید.

ایستگاه ذخیره گاز برای این نیروگاه به گونه‌ای طراحی شده‌ که امکان خالص‌سازی و آماده‌سازی گاز برای استفاده به‌عنوان سوخت در نیروگاه را برخوردار است. این مخزن بیش از ۲۹ هزار مترمکعب در ساعت، گاز را در دسترس قرار خواهد داد. همچنین ۴ واحد فیلتراسیون با کارآیی بالا در دهانه ورودی توربین‌های گاز نصب شده‌است. علاوه بر این نیروگاه، بلاروس قصد دارد سه نیروگاه دیگر بعنوان پشتیبان شبکه در شرایط مصرف اوج را آماده کند. در یکی از این موارد در مینسک، نیروگاهی با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده که از ۶ واحد توربین گاز اس‌جی‌تی-۸۰۰ استفاده خواهد کرد.

ارزیابی‌های فنی نشان می‌دهد هر یک از نیروگاه‌های در حال احداث برای پشتیبانی از اوج مصرف برق در بلاروس، سالانه ۷۰۰ ساعت عملیاتی خواهند بود. نیروگاه نوواپالوتسک دارای ظرفیت نصب‌شده ۲۷۰ مگاوات است و سالانه ۹۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق و ۳ میلیون گیگاکالری حرارت تامین می‌کند. بیش از ۳۷۰ واحد توربین گاز صنعتی اس‌جی‌تی-۸۰۰ زیمنس در نقاط مختلف دنیا نصب و راه‌اندازی شده‌است. این توربین قابلیت تولید توان بیشینه ۵۷ مگاوات را دارد. ناوگان عملیاتی این ماشین‌ها، مجموعا ۷ میلیون ساعت عملیاتی را به ثبت رسانده‌است.

 

منبع:

eprussia

 

*برنامه کلیموف برای تعمیر موتور هوایی در بلاروس

*زیمنس برنده سفارش جذاب تامین تجهیزات نیروگاهی در بلاروس

*تامین تجهیزات برای نیروگاه باربیشینه بلاروس توسط زیمنس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها