ام‌تی‌یو

روند شکل‌گیری و توسعه شرکت آلمانی ام‌تی‌یو (بخش اول)

۱۹۱۳: تاسیس شرکت ام‌تی‌یو

 کارخانه تولید موتور هوایی ام‌تی‌یو، در سال ۱۹۱۳ توسط کارل راپ در مونیخ تاسیس شد.

۱۹۱۷: تاسیس شرکت بی‌ام‌دبلیو

در سال ۱۹۱۷، کارخانه تولید موتور راپ به بی‌ام‌دبلیو تغییر یافت. شکل‌گیری شرکت فلاگ موتور در سال ۱۹۳۴، نقطه عطفی در مسیر توسعه ام‌تی‌یو به شمار می‌رود.

ام‌تی‌یو

۱۹۱۸: بی‌ام‌دبلیو ایلا – موتور از باواریا

بی‌ام‌دبلیو در سال ۱۹۱۷، در مونیخ تاسیس شد و با ۳۵۰۰ نفر، به سرعت به سومین سازنده موتور در جهان بدل گشت. این شرکت در سال ۱۹۱۸، شروع به ساخت موتور ایلا کرد که با عنوان موتور باواریایی نیز شناخته می‌شد.

ام‌تی‌یو

۱۹۲۵: دایملر و بنز، متخصصان موتور هوایی

دایملر و بنز در روزهای آغازین کار خود، سهم قابل‌توجهی در توسعه و تولید موتورهای هوایی داشتند. پس از آنکه دایملر موتورهای کشتی هوایی زِپلین ال‌زد۱ را تامین کرد، در سال ۱۹۲۵، توسعه موتور دی‌بی۶۰۰ آغاز شد. طراحی اساسی این موتور در نسل‌های بعدی موتورهای هوایی دایملر و بنز نیز بکار گرفته شد. دانش فنی این دو تولیدکننده پیشرو موتور در آلمان در دهه ۱۹۴۰، به پیشرفت ام‌تی‌یو کمک شایانی نمود‌.

ام‌تی‌یو

۱۹۲۶: ادغام شرکت‌های دایملر و بنز

پس از پایان جنگ جهانی اول، تولید موتور هوایی به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده در پیمان ورسای در آلمان آسیب دید. بنابراین سازندگان موتور مجبور شدند تا تنوع خطوط تولید خود را افزایش دهند. همزمان با آن، نیاز به همکاری و هم‌افزایی شرکت‌های فعال در این حوزه بطور فزاینده‌ای آشکار شد. در سال ۱۹۲۶، دایملر و بنز با هم ادغام شدند و پایه و اساس تاریخچه یک شرکت موفق را بنا نهادند. بی‌ام‌دبلیو نیز به نوبه خود با پرت‌اندویتنی همکاری نزدیکی داشت و پس از بی‌اثر شدن پیمان ورسای، با توان تمام تولید موتور هوایی را شروع کرد.

۱۹۳۴: راه‌اندازی شرکت بی‌ام‌دبلیو فلاگ موتور

در تاریخ ۲۲ دسامبر ۱۹۳۴، بی‌ام‌دبلیو شرکت فلاگ موتور را تحت فشار حزب نازی بعنوان بخشی مستقل از کسب‌وکار خود جدا کرد. این شرکت، متخصص موتورهای هوایی است.

۱۹۳۶: ساخت موتورهای هوایی در آلاچ مونیخ

در سال ۱۹۳۶، شرکت ساخت موتورهای هوایی بی‌ام‌دبلیو موسوم به فلاگ موتور، به محل جدیدی در آلاچ در نزدیکی مونیخ نقل مکان کرد. در حال حاضر، مقر اصلی شرکت موتورهای هوایی ام‌تی‌یو نیز در این مکان واقع شده‌است.

ام‌تی‌یو

۱۹۴۰: تولید انبوه در آلاچ

شرکت فلاگ موتور با تولید بی‌ام‌دبلیو۸۰۱، اولین موتور شعاعی دو ردیفه آلمانی را توسعه داد. با گسترش جنگ جهانی دوم، بی‌ام‌دبلیو۸۰۱ بر روی تعدادی از هواپیماهای جنگنده، از جمله فوکر-ولف اف‌دبلیو۱۹۰ نصب شد. بر این اساس، این شرکت نیز سرعت تولید و ظرفیت خود را افزایش داد. نمونه‌های اولیه این موتورها در سال ۱۹۴۰ تحویل داده شدند. علاوه بر آن، تولید این موتورها که عمدتا در آلاچ انجام می‌شدند، تا اوایل سال ۱۹۴۴ به حدود هزار دستگاه موتور در ماه افزایش یافت. در مجموع، این شرکت حدود ۳۰ هزار دستگاه موتور بی‌ام‌دبلیو۸۰۱ تولید کرده‌است.

ام‌تی‌یو

 

منبع:

mtu

 

*نصب اولین توربین ال‌ام۲۵۰۰ در اروپا توسط ام‌تی‌یو

*برنامه‌ریزی شرکت ام‌تی‌یو برای حضور در بازار پررونق تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها