توربین

برنامه پاور ماشین برای توسعه توربین گاز هیدروژنی

پاور ماشین از برنامه خود برای توسعه توربین گاز با سوخت هیدروژن خبر می‌دهد. الکسی مورداشوف مالک این شرکت روس، این مطلب را در مصاحبه با یک تلویزیون محلی روسی اعلام کرده‌است. شرکت آلمانی زیمنس که ۶۵ درصد از سهام شرکت مشترک اس‌تی‌جی‌تی در روسیه را در اختیار دارد، از مجموعه‌های پیشتاز در توسعه توربین‌های گاز با سوخت هیدروژن در جهان به شمار می‌رود. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد ناوگان توربین‌های گاز صنعتی عملیاتی اس‌جی‌تی‌-۴۰۰ خود را به نمونه‌های جدید با قابلیت استفاده از سوخت هیدروژن ارتقاء دهد.

در اواخر سال ۲۰۲۰، اعلام شد که شرکت پاور ماشین با همکاری دانشگاه ملی سامارا قصد دارد پروژه توسعه اولین توربین گاز روسی مبتنی‌ بر سوخت متان و هیدروژن را انجام دهد. پاور ماشین با حمایت دولت روسیه، برنامه تولید توربین‌های گاز متوسط و پرقدرت بومی را دنبال می‌کند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳، اولین محصولات این شرکت عملیاتی شوند. این محصولات شامل دو رده ۶۰ تا ۸۰ مگاوات و ۱۵۰ تا ۱۸۰ مگاوات است. تاکنون نزدیک به ۲۰ کشور مختلف در جهان، پروژه‌هایی برای استفاده از سوخت هیدروژن را بر اساس ملاحظات زیست‌محیطی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز راهبرد استفاده از سوخت هیدروژن را تبیین کرده و در افقی ۳۰ ساله قصد دارد ۴۷۰ میلیارد یورو در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. روسیه نیز سندی راهبردی برای توسعه انرژی مطمئن و سوخت هیدروژن را منتشر کرده که در قالب آن، تا سال ۲۰۵۰، این کشور ظرفیت صادرات سوخت هیدروژن با ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار در سال را خواهد داشت. بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده، روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۲۰ درصد بازار سوخت هیدروژن جهان را از آن خود کند.

 

منبع:

eprussia

 

*آغاز تولید پره‌های توربین گاز جی‌تی‌ئی-۱۷۰ توسط پاور ماشین

*رشد درآمد پاور ماشین در سه ماهه نخست ۲۰۲۰

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها