جنرال الکتریک و سافران

توافق جنرال الکتریک و سافران برای تداوم همکاری تا ۲۰۵۰

بخش هوانوردی جنرال الکتریک و سافران از توافق بر سر یک برنامه توسعه فناوری جدید خبر می‌دهند. هدف از این برنامه، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی دی‌اکسیدکربن به میزان ۲۰ درصد در مقایسه با موتورهای هوایی موجود است. عنوان این برنامه سی‌اف‌ام رایز، مخفف نوآوری انقلابی برای موتورهای پایدار، که هدف از اجرای آن، ارزیابی و آزمایش طیف متنوعی از فناوری‌‌ها برای موتورهای آینده با چشم‌انداز ورود به خدمت عملیاتی در نیمه دهه ۲۰۳۰ است.

علاوه‌ بر هدف کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت آلایندگی دی‌اکسیدکربن، سازگاری کامل با سوخت‌های پایدار هوایی اس‌ای‌اف و هیدروژن، بعنوان الزامات اصلی این موتورها تعیین شده‌است. همچنین توسعه موتورهای هیبریدی و استفاده از هیدروژن بعنوان سوخت در کنار آن‌ها، بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه این دست از موتورهای هوایی موردتوجه قرار گرفته‌است. در قالب برنامه رایز قرار است بیش از ۳۰۰ نمونه پیش‌تولیدی از قطعات، ماژول‌ها و زیرمجموعه‌های موتور موردنظر ساخته شود.

آزمایش‌های زمینی بر روی نمونه اثبات‌گر موتور، در تاسیسات جی‌ئی و سافران انجام خواهد شد. بر اساس زمانبندی انجام‌شده، آزمایش‌های زمینی در نیمه دوم دهه ۲۰۲۰ صورت می‌گیرد و پس از آن، آزمایش‌های پروازی کلید خواهد خورد. علاوه ‌بر این، شرکت‌های جنرال الکتریک و سافران متعهد شده‌اند که شراکت خود در قالب سی‌اف‌ام اینترنشنال را تا سال ۲۰۵۰ ادامه دهند. در قالب این شراکت با سهم مساوی ۵۰ درصدی قرار است توسعه موتورهای سازگار با محیط زیست بعنوان چشم‌انداز اصلی قرار گیرد.

 

منبع:

aeroweb-fr

 

*کارنامه موفق مالی جنرال الکتریک در بخش هوانوردی

*همکاری اسنکما و جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها