توربوشفت

ساخت قطعات اصلی موتور توربوشفت جدید روسی

شرکت سالوت وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه یو‌ئی‌سی، از تکمیل ساخت نمونه‌های اثباتگر فناوری جعبه‌دنده موتور توربوشفت جدید وی‌کی-۱۶۰۰وی خبر می‌دهد. انتظار می‌رود این دستاورد در نمایشگاه بین‌المللی هوافضایی ماکس ۲۰۲۱، در معرض دید عموم قرار گیرد. شرکت سالوت در سال ۲۰۱۹، کار بر روی ساخت قطعات موتور وی‌کی-۱۶۰۰وی را آغاز کرده‌است. قطعات ساخته‌شده توسط این مجموعه، برای مونتاژ نهایی بر روی موتور به تاسیسات شرکت کلیموف در سن‌پترزبورگ ارسال می‌شود.

شرکت سالوت مسئول ساخت قطعات مربوط به جعبه‌دنده و همچنین مخزن سوخت این موتور است. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، دست‌کم یک نمونه پیش‌تولیدی دیگر از جعبه‌دنده موتور آماده شود. این تلاش‌ها در راستای تکمیل برنامه تست‌های توسعه برای حصول اطمینان از صحت طراحی و عملکرد درست قطعات کلیدی انجام می‌شود. موتور توربوشفت وی‌کی-۱۶۰۰وی در کلاس موتورهای توربوشفت با توان ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ اسب بخار طبقه‌بندی می‌شود و بطور خاص برای نصب بر روی بالگردهای روسی از جمله کاموف ۶۲ توسعه یافته‌است.

انتظار می‌رود برنامه صلاحیت پروازی موتور وی‌کی-۱۶۰۰وی تا سال ۲۰۲۳ به نتیجه برسد. همچنین قرار است بر اساس این موتور، یک موتور توربوپراپ برای نصب بر روی هواپیماهای منطقه‌ای جدید روسی مشتق شود. ایرشوی ماکس ۲۰۲۱ در روزهای ۲۰ تا ۲۵ ژوئیه در شهرک ژوکوفسکی در نزدیکی مسکو برگزار می‌شود و نمونه‌ای از موتور وی‌کی-۱۶۰۰وی در آن به نمایش در خواهد آمد.

 

منبع:

uecrus

 

*موتور هیبریدی روسی با توان ۶۸۰ اسب بخار برای مصارف هوایی

*برنامه کلیموف برای تعمیر موتور هوایی در بلاروس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها