سوخت نیروگاه

توافق برای تامین سوخت نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی جدید پاکستان

شرکت خصوصی پاکستانی کِی-الکتریک اعلام کرد که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه جدید ۹۰۰ مگاواتی خود در بن قاسم، قراردادی را برای تامین ۱۵۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی مایع در روز به امضا رسانده‌است. این تفاهم‌نامه بین مدیران ارشد کی الکتریک و شرکت ملی گاز پاکستان در حضور وزیر انرژی این کشور به امضا رسید. مسئولان دولتی پاکستان و مدیران این پروژه، از روند پیشرفت آن بسیار رضایت دارند و سرعت انجام کارها را برای پروژه‌ای از این دست در پاکستان کم‌سابقه قلمداد می‌کنند.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۰۰ مگاواتی بن قاسم موسوم به بی‌کیو‌پی‌اس-۳ در کراچی پاکستان راه‌اندازی می‌شود. این نیروگاه قابلیت استفاده از گاز مایع طبیعی بعنوان سوخت را دارد. برای ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه، نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار هزینه شده و انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی، آماده بهره‌برداری باشد. در این نیروگاه، دو توربین گاز زیمنس اس‌جی‌تی۵-۴۰۰۰اف نصب شده‌است. در قالب این پروژه، دو واحد جدید ۴۵۰ مگاواتی به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

پس از تکمیل پروژه، واحدهای ۷ و ۸ مجهز به تجهیزات جدید، جایگزین واحدهای قدیمی ۳ و ۴ این نیروگاه می‌شوند. در سال ۲۰۱۹، شرکت زیمنس بعنوان تامین‌کننده تجهیزات و شرکت چینی هاربین الکتریک بعنوان پیمانکار کلید در دست ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه توسط دولت پاکستان انتخاب و معرفی شدند. پروژه نیروگاه بن قاسم، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی پاکستان در توسعه زیرساخت‌های انرژی این کشور بشمار می‌رود.

 

منبع:

powerengineeringint

 

*شرکت هواپیمایی ایرسیال پاکستان مشتری جدید ام‌تی‌یو

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها