سلول تست

آزمایش هفتصدمین موتور در سلول تست شیامن چین

شرکت خدمات موتورهای هوایی هایکو مستقر در شهر شیامن چین اعلام کرد با تکمیل عملیات بازسازی هفتصدمین موتور جی‌ئی۹۰ و انجام آزمایش در سلول تست، موتور مذکور را به مشتری تحویل داده‌است. دستیابی به این نقطه عطف عملکردی از این جهت حائز اهمیت است که اخیرا این شرکت چینی پروژه ارتقاء سلول تست خود با هدف افزایش ظرفیت آن را به پایان رسانده‌است. سلول تست نصب‌شده در مرکز تعمیر موتورهای هوایی هایکو در شیامن چین، ظرفیت آزمایش موتورهای توربوفن با نیروی پیشران تا سقف ۱۵۰ هزار پاوند را دارد.

بر این اساس، امکان آزمایش خانواده موتورهای توربوفن جی‌ئی۹۰ در این سلول تست وجود دارد. در حال حاضر، این خانواده از موتورهای هوایی غیرنظامی پرقدرت‌ترین نمونه‌ها از این نوع در جهان به شمار می‌روند. پروژه ارتقاء و افزایش ظرفیت اخیر در سلول تست هایکو، از آوریل ۲۰۲۱ کلید خورد و هدف از آن، فراهم آوردن امکان آزمایش موتور جی‌ئی۹اکس در این مرکز بود. از تغییرات اعمال شده می‌توان به بهسازی بخش‎های ورودی و خروجی سلول تست برای ایجاد حجم بیشتری از جریان هوای عبوری و همچنین نصب تجهیزات کاهنده سر و صدا و تقویت سازه در بخش نگهدارنده موتور اشاره کرد.

سلول تست

پس از انجام تغییرات فیزیکی و ارتقاء اجزای اصلی تونل باد، یک آزمایش صحه‌‎گذاری اولیه (شِیک‌داون) و پس از آن یک آزمایش کامل همبستگی (کارِلِیشن) منطبق بر دستورالعمل‌های سازنده اصلی موتور اوئی‌ام انجام شد و ضرایب همبستگی در اختیار متصدیان بخش فنی سلول تست قرار گرفت. مدیران شرکت هایکو با خرسندی از همزمان شدن تحقق نقطه عطف انجام هفتصدمین عملیات کامل بازسازی و تحویل موتور و ارتقاء افزایش ظرفیت سلول تست این مرکز امیدوارند سهم بزرگتری از بازار هوانوردی غیرنظامی چین و منطقه را به خود اختصاص دهند.

 

منبع:

aviator

 

*ساخت سلول تست جدید در تاسیسات ام‌تی‌یو در چین

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها