محور

راه‌اندازی مرکز تخصصی تولید محور موتور در کارخانه پرم

شرکت روسی پرم، خط تولید محور توربین گازهای هوایی را راه‌اندازی کرده‌است. این پروژه در چارچوب توسعه زیرساخت‌های تولید بومی همه قطعات موتورهای توربینی صنعتی و هوایی در روسیه است. این برنامه جامع با حمایت کامل اتحادیه موتورسازان روسیه یوئی‌سی وابسته به شرکت معظم دولتی روستک دنبال می‌شود. بر این اساس، چرخه کامل طراحی و ساخت محور توربین‎های گازی هوایی با استفاده از تجهیزات دقیق روزآمد کارخانه پرم منطبق بر کیفیت‌های موردتایید مراجع ذی‌صلاح هوانوردی بین‌المللی انجام می‌شود.

پرم قصد دارد این خط تولید تخصصی را در دو کارخانه خود مستقر کند. تجهیزات مربوط به اولین مورد در ماه اوت نصب و راه‌اندازی شد. این تجهیزات در واقع یک مجموعه رباتیک کامل است که فرآیند ساخت یک قطعه یکپارچه و سپس انجام جزئیات نهایی بر روی محور موتور را به صورت ۲۴ ساعته و در حالت کاملا خودکار انجام می‌دهد. تا پیش از این بخشی از فرآیند با دخالت مستقیم اپراتور انجام می‌شد که علاوه بر کاهش کیفیت، احتمال بروز خطا را نیز افزایش می‌داد. این خط تولید خودکار کاملا دیجیتال است و کل فرآیند و اطلاعات ارزشمند مربوط به ساخت و جزئیات فنی قطعات بطور کامل ثبت و ذخیره می‌شود. مدیران ارشد شرکت پرم مدعی هستند این خط تولید در روسیه منحصر به فرد است و برای اولین بار، چنین تجهیزاتی در این کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

ظرفیت تولید بیشینه این خط ۱۵۰۰ قطعه در سال است که تا سال ۲۰۳۰ قابل تحقق خواهد بود. در حال حاضر، شرکت موتورسازی پرم سالانه ۳۰۰ واحد محور موتور توربینی هوایی تولید می‌کند. قرار است در این خط تولید محور موتورهای توربوفن روزآمد پی‌دی-۱۴، پی‌دی-۸ و پی‌دی-۳۵ نیز تولید شود. قرار است در ماه سپتامبر، بهره‌برداری آزمایشی از این خط آغاز شود و پس از انجام آزمایش‌های اولیه و ساخت چندین نمونه، از ماه اکتبر تولید قطعات عملیاتی کلید بخورد. دومین خط تولید تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نصب و راه‌اندازی می‌شود و قابلیت ساخت و انجام عملیات حرارتی بر روی محور‌های موتور با طول ۳ متر را خواهد داشت. انتظار می‌رود تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، دست‌کم ۴۸ واحد محور موتور با استفاده از اولین خط تولید نصب‌شده در پرم تولید و عرضه شود.

 

منبع:

uecrus

 

*توربین روسی برای نیروگاه شماره ۹ پرم

*نقاط عطف در پروژه توسعه موتور توربوفن روسی پی‌دی۱۴

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها