نیروگاه

آغاز بهره‌برداری از واحد دهم نیروگاه سیردریا پس از تکمیل پروژه ارتقاء

پس از انجام پروژه ارتقاء واحد دهم نیروگاه حرارتی سیردریا توسط پاور ماشین، این واحد نیروگاهی به شبکه توزیع و انتقال برق جمهوری ازبکستان متصل شد. هم‌اکنون توان تولیدی این واحد به ۳۲۵ مگاوات افزایش یافته‌است. شرکت روسی پاور ماشین بعنوان پیمانکار کلید در دست، قراردادی را برای ارتقاء شش واحد از نیروگاه سیردریا به امضا رسانده‌است. این قرارداد در قالب سیاست دولت ازبکستان برای بروزرسانی این نیروگاه بزرگ و کلیدی اجرایی شده‌است.

بر اساس قرارداد امضا شده بین دو طرف، پروژه ارتقاء شش واحد نیروگاهی مذکور در سه فاز انجام می‌شود و نهایتا ظرفیت کلی این شش واحد از۱۸۰۰ به ۱۹۵۰ مگاوات افزایش خواهد یافت. اولین مرحله از پروژه در سال ۲۰۱۹ انجام شد و در قالب آن، واحدهای ۳ و ۴ با استفاده از تجهیزات پاور ماشین ارتقاء پیدا کردند. در فاز دوم هم، پروژه ارتقاء واحدهای ۵ و ۶ کلید خورد. فعالیت‌های انجام‌شده در قالب این قرارداد شامل بروزرسانی توربین، ژنراتور، بویلر و تجهیزات جانبی و همچنین استفاده از سامانه کنترل خودکار و بازسازی تجهیزات مرتبط در این نیروگاه مبتنی بر محصولات و خدمات پاور ماشین است.

اغلب تجهیزات مورداستفاده در این پروژه، در کارخانه پاور ماشین در لنینگراد و همچنین کارخانه‌های الکتروسیلا، کراسنی و کالوگا تولید شده‌اند. عمر عملیاتی توربین جدید نصب‌شده چهل سال اعلام شده و در قالب اجرای این پروژه، ظرفیت هر واحد به میزان ۲۵ مگاوات افزایش یافته و به ۳۲۵ مگاوات رسیده‌است. برای تکمیل این پروژه، تنها ارتقاء واحد نهم نیروگاه باقی مانده که با تکمیل آن در سال جاری میلادی این پروژه بزرگ بطور کامل به نتیجه خواهد رسید.

 

منبع:

power-m

 

*مشارکت پاور ماشین در پروژه ارتقاء نیروگاه سیردریا

*تکمیل فاز اول پروژه ارتقاء بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی ازبکستان توسط شرکت پاور ماشین

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها