توربین‌های گاز صنعتی

تسریع تولید توربین‌های گاز صنعتی AL-31ST

شرکت یو‌ام‌پی‌او وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه یوئی‌سی، برنامه تولید توربین‌های گاز صنعتی ۱۶ مگاواتی ای‌ال-۳۱اس‌تی خود را در سال ۲۰۲۱ سرعت بخشیده‌است. گازپروم بعنوان کارفرمای این پروژه به شمار می‌رود و اخیرا دو واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی ای‌ال-۳۱اس‌تی را برای نصب در ایستگاه تقویت فشار یوبیلینایا تحویل گرفته‌است. علاوه بر این، دو واحد دیگر از این ماشین در آستانه تحویل به گازپروم هستند که در ایستگاه‌های تقویت شاران و پالیانا نصب خواهند شد. آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این دو واحد، برای آبان ماه برنامه‌ریزی شده‌است.

مدیران ارشد شرکت یوام‌پی‌او، از برنامه تولید توربین‌های گاز صنعتی ای‌ال-۳۱اس‌تی در مجموعه خود ابراز رضایت دارند و بنابر ادعای آنها، تاکنون چهار واحد از این توربین برای استفاده در سیبری تحویل داده شده و شش واحد نیز برای نصب در میادین گاز و نفت تحت بهره‌برداری گازپروم عرضه شده‌است. نمونه‌های جدید این ماشین به سامانه روزآمد خنک‌کاری پره‌ها مجهز شده‌‌اند و پره‌های هدایت‌کننده ورودی آی‌جی‌وی و بخش کمپرسور کم‌فشار این ماشین نیز ارتقاء یافته‌است. همچنین با هدف پایش برخط عملکرد و کنترل شرایط کارکردی این توربین گاز صنعتی، یک سامانه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روسی در مراکز بهره‌برداری از این ماشین‌ها نصب شده‌است.

علاوه بر این، شرکت یو‌ام‌پی‌او، کار بر روی توربوکمپرسور ۲۵ مگاواتی ای‌ال-۴۱اس‌تی را دنبال می‌کند و قصد دارد نمونه بعدی این ماشین را با ظرفیت ۴۲ مگاوات تولید کند. انتظار می‌رود نمونه اولیه پیش‌تولیدی این محصول جدید، تا اکتبر ۲۰۲۲ آماده شود. با هدف اطمینان از عملکرد مناسب و مطمئن نمونه‌های جدید توربین گاز صنعتی ای‌ال-۴۱اس‌تی از تجارب بدست‌آمده در بهسازی نمونه‌های مختلف ماشین اثبات‌شده ای‌ال-۳۱اس‌تی استفاده شده‌است.

 

منبع:

uecrus

 

*نمونه صنعتی موتور AL-41 در آستانه تولید پروتوتایپ

*حمایت گازپروم از عرضه توربین جدید مشتق از موتور هوایی AL-31

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها