روسیه

مالیات ده میلیارد روبلی برای زیمنس در روسیه

شرکت فناوری‌های توربین گاز زیمنس اس‌تی‌جی‌تی، در مدت ده سال فعالیت خود در روسیه، بیش از ۱۰ میلیارد روبل بعنوان مالیات به دولت این کشور پرداخت کرده‌است. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک زیمنس آلمان و شرکت روسی پاور ماشین در دسامبر ۲۰۱۱ با هدف بومی‌‍‌سازی تولید و ارائه خدمات مرتبط با توربین‌های گاز پرقدرت زیمنس در خاک روسیه راه‌اندازی شد. شرکت اس‌تی‌جی‌تی در ژوئن ۲۰۱۵، یک مجموعه صنعتی روزآمد برای ساخت قطعات توربین گاز در منطقه لنینگراد راه‌اندازی کرد. بخش خدمات اس‌تی‌جی‌تی نیز از سال ۲۰۱۸ آغاز بکار کرد و خدمات تعمیر، بازسازی و ارتقاء برای قطعات بخش داغ توربین‌های گاز زیمنس را ارائه می‌کند.

بیش از ۱۱۰ میلیون یورو برای ساخت و راه‌اندازی مجتمع صنعتی اس‌تی‌جی‌تی در لنینگراد صرف شد و نزدیک به ۳۰۰ نفر در آن مشغول بکار هستند. مدیرعامل شرکت اس‌تی‌جی‌تی مدعی است که در مدت ۱۰ سال فعالیت در روسیه، میزان بومی‌سازی قطعات توربین گاز را به ۶۲ درصد رسانده و خدمات تعمیر، بازسازی و ارتقاء قطعات این ماشین‌ها را بطور کامل در خاک روسیه انجام می‌دهد. همچنین این مجموعه یک مرکز پایش از دور مبتنی بر داده‌های ارسالی توسط سامانه‌های پایش دیجیتال نصب‌شده بر روی تجهیزات در نیروگاه‌های مختلف روسیه راه‌اندازی کرده و یک انبار راهبردی جهت نگهداری قطعات یدکی با هدف حصول اطمینان از استمرار پشتیبانی از مشتریان در خاک این کشور دارد.

مدیران ارشد اس‌تی‌جی‌تی مدعی هستند حاصل یک دهه فعالیت این شرکت در روسیه، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروهای بومی، کمک به اقتصاد این کشور نیز بوده و پرداخت ۱۰ میلیارد روبل مالیات، خود گواه محکمی از تاثیر مثبت فعالیت این کشور در حوزه تامین توان مبتنی بر فناوری‌های روزآمد است. پاور ماشین یکی از مجموعه‌های پیشرو روسیه در حوزه صنعت توربین گاز است که امید آن دارد بخش بزرگی از حمایت‌های دولتی در قالب پروژه کلان‌نگر بومی‌سازی تجهیزات نیروگاهی و به ویژه توربین‌های گاز پرقدرت را به خود اختصاص دهد.

 

 منبع:

eprussia

 

*پروژه ارتقا توربین گاز برای شریک روسی زیمنس

*دو راهی دولت روسیه بر سر ترغیب تولید بومی یا تشویق مشارکت خارجی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها