لیپ

توسعه کسب‌وکار موتورهای لیپ در چین

شرکت هواپیمایی چینی ایر تِرَوِل و سی‌اف‌ام اینترنشنال، قرادادی ۱۲ ساله برای نگهداری و پشتیبانی از موتورهای توربوفن لیپ-۱ای به امضا رساندند. ارزش مالی این قرارداد که همچنین شامل تامین چندین دستگاه موتور لیپ-۱ای نیز می‌شود، مجموعا به ۹۹۲ میلیون دلار می‌رسد. همه هواپیمای ناوگان عملیاتی شرکت چینی ایر ترول بطور کامل با موتورهای سی‌اف‌ام مجهز هستند. تا سپتامبر ۲۰۲۱، ناوگان عملیاتی شرکت ایر ترول از ۱۶ فروند جت مسافربری ایرباس ای۳۲۰ با میانگین عمر عملیاتی سه سال تشکیل شده‌است.

بر اساس توافق انجام‌شده، هزینه خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای لیپ-۱ای این شرکت هواپیمایی، معادل یک دلار به ازای هر ساعت پرواز عملیاتی آنها محاسبه خواهد شد. شرکت ایر ترول که مقر آن در چانگشا واقع شده، اولین خط هواپیمایی محلی در استان هونان چین به‌شمار می‌رود که از ۲۱ می ۲۰۱۶، فعالیت خود را آغاز کرده‌است. علاوه بر این، شرکت ایر چاینا و سی‌اف‌ام اینترنشنال، آغاز بهره‌برداری عملیاتی موتورهای لیپ-۱ای در ناوگان این کشور را که از اوایل سال جاری میلادی انجام شده، جشن گرفتند. در عین حال، دو شرکت تفاهم‌نامه‌ای را برای تقویت خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای لیپ در مرکز خدمات موتورهای هوایی سیچوان به امضا رساندند.

این مرکز تعمیر و نگهداری با سرمایه‌گذاری مشترک ایر چاینا و سی‌‎اف‌ام اینترنشنال در چین راه‌اندازی شده‌است. مرکز خدمات هوایی سیچوان، در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد و سهم ایر چاینا و سی‌اف‌ام در آن به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد است. این مجموعه نخستین مرکز تعمیر و نگهداری برای موتورهای سی‌اف‌ام و لیپ در چین، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک با شریک خارجی به‌شمار می‌رود.

در بیش از یک دهه فعالیت، بیش از هزار دستگاه موتور در این مرکز بازسازی شده و خدمات تعمیر و پشتیبانی از بیش از ۱۵۰۰ دستگاه موتور فعال نصب‎‌شده روی هواپیما در خط پروازی برای مشتریان مختلف در سراسر دنیا عرضه شده‌است. نخستین موتورهای لیپ-۱ای، در ژوئن ۲۰۱۸ به مشتریان چینی تحویل داده‌ شد و از آن سال، بیش از ۱۰ شرکت هواپیمایی در چین از هواپیمای ایرباس ای۳۲۰نئو مجهز به موتورهای لیپ۱ای استفاده می‌کنند. این موتورها در چین تاکنون مجموعا بیش از دو میلیون ساعت پروازی را به ثبت رسانده‌اند.

 

منبع:

asianaviation

 

*تمدید مجوز فروش موتورهای لیپ به چین

*سنگ‌اندازی آمریکا برای فروش موتورهای هوایی لیپ به چین

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها