نیروگاه

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه بزرگ اوهایو

نیروگاه جدید ۱۱۰۰ مگاواتی ساوت فیلد انرژی، در ایالت اوهایو آمریکا وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شد. مدیریت بهره‌برداری از این نیروگاه سیکل ترکیبی بزرگ، بر عهده شرکت ادونسد پاور است و برق موردنیاز برای حدود یک میلیون خانوار در این ایالت را تامین می‌کند. شرکت جنرال الکتریک، تجهیزات کامل نیروگاهی کلاس اچ خود را برای این پروژه تامین کرده و علاوه بر مشارکت در تامین مالی و تامین تجهیزات، در فرآیند نگهداری و پشتیبانی از نیروگاه در چرخه عمر عملیاتی آن نیز مشارکت خواهد داشت.

این نیروگاه از دو واحد مشابه تشکیل شده‌ که هر واحد شامل یک توربین گاز ۷اچ‌ای.۰۲، یک واحد ژنراتور اچ۶۵، یک واحد توربین بخار اس‌تی‌اف-دی۶۵۰ به همراه یک ژنراتور اچ۵۳ و ژنراتور بازیافت حرارتی بخار است. علاوه بر این، جنرال الکتریک سامانه کنترل دیجیتال خود موسوم به مارک وی‌آی‌ئی را برای پایش و کنترل فرآیندهای کارکردی و حصول اطمینان از کارکرد مستمر و مطمئن نیروگاه را عرضه کرده‌است.

فعالیت‌های اجرایی برای راه‌اندازی این نیروگاه سیکل ترکیبی در سال ۲۰۱۸ کلید خورد و این سومین پروژه نیروگاهی بزرگ ادونسد پاور در خاک ایالت متحده آمریکا در سال‌های اخیر بشمار می‌رود. شرکت ادونسد پاور، از سال ۲۰۰۰ با هدف ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های روزآمد با آلایندگی کم در اروپا و آمریکای شمالی کار خود را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که ظرفیت مجموع توان خروجی آن‌ها از ۷۰۰۰ مگاوات تجاوز می‌کند.

 

منبع:

diesel & gas turbine

 

*تست زمینی اولین نمونه مقیاس کامل موتور GE9X در اوهایو [فیلم]

*حمایت مالی وزارت انرژی آمریکا از پروژه‌های دانشگاهی توربین‌های گاز نیروگاهی هیدروژنی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها