جنرال الکتریک

جنرال الکتریک به سه شرکت مجزا تقسیم می‌شود

جنرال الکتریک به سه شرکت مستقل از هم متناسب با حوزه‌های اصلی کارکردی آن تقسیم می‌شود. بر این اساس، سه شرکت با محورهای کاری هوانوردی، سلامت و انرژی شکل خواهند گرفت. شرکت جدید با حوزه کاری سلامت در اوایل سال ۲۰۲۳ کار خود را شروع خواهد کرد. شرکت تخصصی در حوزه انرژی نیز در سال ۲۰۲۴ مستقل می‌شود و بخش هوانوردی نیز تحت نظر مدیرعامل کنونی جنرال الکتریک به کار خود ادامه خواهد داد. مدیریت ارشد جنرال الکتریک در بیانیه خود که به این بهانه منتشر شده تاکید داشته بر اساس روند حاکم بر تقاضای جهانی و با در نظر گرفتن حوزه‌های اصلی کاری، این تقسیم‌بندی برای استفاده بهتر از منابع، افزایش بهره‌وری و مدیریت راهبردی منعطف‌تر انجام خواهد شد و منافع آن عاید مشتریان، سرمایه‌گذاران و کارکنان می‌شود.

این خبر همزمان با انتشار گزارش عملکرد مالی سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ جی‌ئی اعلام شده‌است. بر اساس این گزارش مالی، بخش تجهیزات تولید توان، سفارش‌هایی معادل ۳.۷ میلیارد دلار دریافت کرده که روند افزایشی را نشان می‌دهد. بخش عمده این افزایش ناشی از سفارش‌های خدمات نیروگاهی و فروش ماشین‌های مشتق از موتور هوایی و بخش توربین بخار است. در این مدت، جنرال الکتریک برای شش واحد توربین گاز بزرگ سفارش دریافت کرده‌است. بنابر گزارش مالی ارائه‌شده، بیشترین نقش در افزایش درآمدها در حوزه تجهیزات تولید توان، به قراردادهای سرویس مربوط می‌شود.

تصمیم مدیران ارشد جی‌ئی برای مجزا کردن سه بخش اصلی این شرکت پس از آن انجام می‌شود که زیمنس در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت بخش انرژی خود را بطور مستقل اداره کند. بر این اساس، واحد زیمنس پاور کار بر روی محصولاتی شامل توربین‌های سیکل ترکیبی، ژنراتورها، مبدل‌ها و توربوکمپرسورها را ادامه خواهد داد. در چارچوب فعالیت‌های مربوط به توربین‌های بادی، شرکت زیمنس انرژی همچنین ۶۷ درصد از سهام شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر زیمنس گامسا را در اختیار خواهد داشت.

منبع:

dieselgasturbine

 

*توافق شرکت هواپیمایی ژاپن با جنرال الکتریک بر سر قرارداد سرویس جدید

*موتورهای توربینی هوایی شرکت جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها