آویادویگاتل

معرفی پروژه‌های جدید آویادویگاتل در حوزه صنعتی

مسئولان شرکت آویادویگاتل وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه یوئی‌سی، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز سن‌پترزبورگ، محصولات جدید مشتق از موتور هوایی پی‌دی-۱۴ را معرفی کردند. این توربین‌های گاز صنعتی با کاربرد تقویت فشار در خطوط انتقال و همچنین تامین توان در نیروگاه‌های کوچک بین ۱۲ تا ۱۶ مگاوات توان دارند. بنابر اعلام مدیران ارشد آویادویگاتل، ماشین ۱۲ مگاواتی با نام پی‌دی-۱۴جی‌پی-۱ و ماشین ۱۶ مگاواتی با نام پی‌دی-۱۴جی‌پی-۲ به بازار عرضه می‌شوند و در ایستگاه‌های تقویت فشار خطوط انتقال گاز و همچنین نیروگاه‌های تولید برق کوچک بکار گرفته می‌شوند.

افزایش بهره‌وری شش تا هشت درصد نسبت به نمونه‌های مشابه، کاهش آلایندگی ناکس به میزان کمتر از ۵۰ میلی‌گرم بر متر مکعب و عمر عملیاتی تا حدود ۲۰۰ هزار ساعت، از مزیت‌های این دو توربین گاز صنعتی مشتق از موتور هوایی به شمار می‌روند. در حال حاضر، بیش از ۸۰۰ واحد توربین گاز صنعتی مشتق‌شده از موتور هوایی پی‌اس-۹۰ای محصول شرکت آویادویگاتل در زنجیره صنعت نفت، گاز و انرژی روسیه مشغول به فعالیت عملیاتی هستند. جایگزینی آنها با نمونه‌های جدید مشتق از موتور پی‌دی-۱۴ نیازمند حصول اطمینان از تطبیق‌پذیری و سازگاری این ماشین‌ها با تجهیزات جانبی متصل به آنها در حوزه‎‌های بهره‌برداری است.

در عین حال باید توجه داشت که بهسازی لازم منطبق بر استانداردهای زیست‌‎ محیطی و نیازمندی‌های عملیاتی نیز در این ماشین‌های جدید لحاظ شود، از این رو آویادویگاتل با اطمینان کامل از مزیت‌های ایجاد شده در محصولات جدید این مسیر را دنبال می‌کند. انتظار می‌رود در دوسال آینده مراحل پژوهش و توسعه این ماشین‌ها تکمیل شود و تولید نمونه‌های عملیاتی کلید بخورد. تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد روبل برای توسعه موتور پی‌دی-۱۴ صرف شده و برای آغاز تولید انبوه نمونه‌های عملیاتی زمینی مشتق از موتور هوایی این خانواده سرمایه‌گذاری اضافی مورد نیاز خواهد بود.

 

منبع:

uecrus

 

*موتور توربوفن روسی برای جت مسافربری روزآمد روسی

*ساخت قطعات اصلی موتور توربوفن جدید روسی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها