انرژی‌های تجدیدپذیر

سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری ترکیه در انرژی‌های تجدیدپذیر

بنابر اعلام منابع آگاه در دولت ترکیه، حجم سرمایه‌گذاری این کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در سال جاری میلادی به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده‌است. تا پایان اکتبر ۲۰۲۱، ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیه به ۵۲.۵ گیگاوات رسیده که عملا ۵۳ درصد مجموع ظرفیت نصب‌شده تولید انرژی این کشور را شامل می‌شود. بنابر اعلام شرکت انتقال برق ترکیه، نیروگاه‌های برق-آبی با نزدیک به ۳۱.۵ گیگاوات ظرفیت نصب‌شده، بزرگترین سهم را در صنعت تولید توان این کشور دارند و نزدیک به ۳۰ درصد از ظرفیت نصب‌شده مجموع ترکیه را در بر می‌گیرد.

مجموع ظرفیت نصب‌شده صنعت تولید برق در ترکیه، در پایان اکتبر سال جاری میلادی، به ۹۹ گیگاوات می‌رسد. انرژی باد دومین منبع تجدیدپذیر در تولید توان در ترکیه با ۱۰.۳ گیگاوات ظرفیت بشمار می‌رود و پس از آن، نیروگاه‌های خورشیدی با ۷.۶ گیگاوات ظرفیت نصب‌شده در رتبه سوم قرار دارند. بنابر اعلام دولت ترکیه، انرژی‌های تجدیدپذیر این کشور در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ میلیارد دلار منابع مالی در قالب فاینانس دریافت کرده‌اند که بر این اساس می‌توان میانگین دو میلیارد دلار در سال را برای این حوزه متصور شد.

بنابر اعلام خبرگزاری آنادولو، انتظار می‌رود این میزان سرمایه‌گذاری در سال جاری و سال آینده، به متوسط ۲.۵ میلیارد دلار در سال افزایش یابد. انتظار می‌رود بیش از ۵۵ درصد از این منابع مالی، صرف توسعه نیروگاه‌های خورشیدی شود و نیروگاه‌های بادی و زمین حرارتی نیز به ترتیب ۲۵ تا ۱۵ درصد از سرمایه‌گذاری جدید را به خود اختصاص خواهند داد. شرکت کایلان انرژی اخیرا پروژه‌ای را با سرمایه‌گذاری ۸۱۲ میلیون دلار در قالب قرارداد فاینانس ۱۲ ساله برای راه‌اندازی یک نیروگاه خورشیدی بزرگ در استان کنیا کلید زده‌است. با آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این نیروگاه تا پایان ۲۰۲۲ بطور سالانه نزدیک به ۱.۵ میلیون تن آلایندگی کربنی در حوزه صنعت نیروگاهی ترکیه کاهش خواهد یافت. برآوردها نشان می‌دهد که حوزه تولید انرژی تجدیدپذیر در ترکیه در ۵ سال آینده، شامل رشدی معادل ۵۰ درصد خواهد بود.

 

منبع:

dailysabah

 

*تامین توربین بخار برای مشتری در ترکیه توسط دوسان اسکودا

*پروژه نیروگاهی بزرگ روسیه برای شرکت انکا ترکیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها