پرت‌اندویتنی

پرت‌اندویتنی به دنبال بازار برای موتورهای بهسازی‌شده

پرت‌اندویتنی نمونه ارتقاءیافته موتور توربوفن دنده‌ای خود را برای عرضه به بازار آماده کرده‌است. کسب سهم بزرگتر از بازار موتور هواپیماهای مسافربری خانواده ای۳۲۰نئو موردتوجه پرت‌اندویتنی قرار دارد. در تحلیلی خوشبینانه انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، ایرباس در هر ماه ۷۵ دستگاه از این موتورها را از پرت‌اندویتنی دریافت نماید. نمونه ارتقاءیافته موتور توربوفن دنده‌ای موسوم به جی‌تی‌اف اَدوَنتِج، دارای مزایایی از جمله ۴ درصد نیروی پیشران بیشتر، یک درصد کاهش مصرف سوخت و همچنین افزایش بازه زمانی دوره‌های بازرسی است.

انتظار می‌رود این عضو جدید از خانواده موتورهای توربوفن جی‌تی‌اف، تا ژانویه ۲۰۲۴ عملیاتی شود و با ورود به بازار بعنوان پرقدرت‌ترین موتور قابل‌نصب بر روی خانواده جت‌های مسافربری ای۳۲۰نئو شناخته خواهد شد. مدیران ارشد پرت‌اندویتنی تاکید دارند که مراحل تحقیق و توسعه این موتور به پایان رسیده و  هم‌اکنون در فاز آزمایش و ارزیابی میدانی قرار دارد. همچنین ادعا شده که نمونه‌های جدید موتور توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی در مقایسه با نمونه‌های اولیه افزوده‌شده در سال ۲۰۱۶، دارای بهره‌وری افزایش‌یافته هستند و با بکارگیری فناوری‌های نوین، مصرف سوخت آنها نسبت به نمونه‌های اولیه دست‌کم ۱۶ درصد بهبود یافته‌است.

رقیب اصلی پرت‌اندویتنی در بازار هواپیمای ای۳۲۰نئو، شرکت سی‌اف‌ام اینترنشنال بشمار می‌رود. این شرکت حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت فرانسوی سافران و شرکت آمریکایی جنرال الکتریک است. پرت‌اندویتنی قصد دارد سهم خود در بازار موتورهای خانواده ای۳۲۰نئو را به بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد. در این راستا، نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی چینی وجود دارد، مخصوصا در مناطقی که فرودگاه‌ها در ارتفاع بالاتری از سطح دریا قرار دارند که در این شرایط، عملکرد موتورهای توربوفن دنده‌ای در عملیات برخاست، بهتر و موثرتر از خانواده سی‌اف‌ام۵۶ و نسل جدید آن لیپ خواهد بود.

 

منبع:

reuters

 

*دریافت بیش از ۸۰۰ سفارش برای موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها