نیروگاه حرارتی مصر

دولت مصر سهم خود از نیروگاه‌‌های حرارتی این کشور را می‌فروشد

دولت مصر قصد دارد سهام خود در نیروگاه‌های ساخته‌شده توسط شرکت آلمانی زیمنس در خاک این کشور را بفروشد. این مطلب، در آخرین بیانیه هیات دولت مصر در واپسین جلسه در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شده‌است. بر این اساس، سهام این دولت در نیروگاه‌ حرارتی مصر ساخته‌شده توسط زیمنس در بازار بورس این کشور به فروش گذاشته می‌شود و هدف از آن، تامین منابع مالی برای تقویت بودجه دولت اعلام شده‌است.

بنابر زمان‌بندی ارائه‌شده توسط وزارت بازرگانی مصر، عرضه کامل سهام دولتی ۴ شرکت نیروگاهی عمده این کشور، به تدریج تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. زیمنس از سال ۲۰۱۵، ساخت سه نیروگاه مجموعا با ظرفیت ۱۴.۴ گیگاوات در مصر را آغاز کرد. هزینه اجرای این پروژه‌ها ۷ میلیارد دلار برآورد شده‌است. هر یک از این ۳ نیروگاه در زمان پایان ساخت و آغاز بهره‌برداری، بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی با سوخت گاز طبیعی در جهان بشمار می‌رفتند.

ابرپروژه نیروگاه حرارتی

مصر از سال ۲۰۱۰، بطور متناوب با مشکلاتی با تامین برق برای شهروندان خود دست به گریبان بود و برآوردها نشان می‌دهند که نزدیک به ۵ گیگاوات ظرفیت نیروگاه‌های جدید باید به صنعت تولید توان این کشور افزوده شود. درایت دولت مصر برای حل این مشکل و پیوستن زیمنس به این برنامه بزرگ ملی منجر به آغاز پروژه‌های ساخت نیروگاه‌های بزرگ جدید در قالب ۳ ابرپروژه از سال ۲۰۱۵ شد.

در اکتبر ۲۰۱۷، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های زیمنس، السویدی‌الکتریک و شرکت ساخت‌وساز اورساکام، بطور رسمی یکی از این ابرپروژه‌ها موسوم به نیروگاه سیکل ترکیبی بنی‌سویف را به مرحله آمادگی بهره‌برداری عملیاتی رساندند. این تیم کاری منسجم مجموعا در ۲۷.۵ ماه، موفق به ساخت ۳ نیروگاه‌ حرارتی مصر با ظرفیت مجموع ۱۴.۴ گیگاوات شدند. ساخت و راه‌اندازی یک واحد سیکل ترکیبی از هر یک از این نیروگاه‌ها با ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات تقریبا ۳۰ ماه زمان لازم دارد. زیمنس برای انجام این ۳ ابرپروژه در مصر، کارها را بصورت موازی مدیریت کرد و با تکمیل آن‌ها برق مورد نیاز برای ۴۵ میلیون شهروند مصر به شبکه توزیع ملی برق این کشور تحویل داده‌‌ شد.

این ۳ نیروگاه‌ حرارتی مصر زیمنس مجموعا از ۱۲ واحد سیکل ترکیبی تشکیل شده‌اند. هر کدام از این نیروگاه‌ها به ۸ واحد توربین گاز کلاس اچ اس‌جی‌تی۵-۸۰۰۰ مجهز هستند. علاوه بر آن ۴ واحد توربین بخار، ۱۲ واحد ژنراتور، ۸ واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار و ۱۲ ترانسفورمر، بعلاوه تجهیزات سوئیچینگ ۵۰۰ کیلوولتی در هر یک از نیروگاه‌‌ها نصب شده‌است.

 

منبع:

reuters

 

*زیمنس در پروژه ارتقاء ایستگاه تقویت فشار گاز مصر مشارکت می‌کند

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها