گواهینامه نوع برای جت مسافربری روسیه

صدور گواهینامه نوع برای جت مسافربری جدید روسیه

گواهینامه نوع برای جت مسافربری روسیه

آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه موسوم به روس‌آویاتسیا، ‌گواهینامه نوع برای جت مسافربری روسیه ام‌سی-۲۱-۳۰۰ را بنام شرکت ایرکوت وابسته به اتحادیه هواپیماسازان روسیه‌ یو‌اِی‌سی صادر کرد. براساس این سند، اجابت الزامات براساس استانداردهای صنعت هواپیمایی غیرنظامی برای هواپیمای ام‌سی-۲۱-۳۰۰ مورد تایید توسط سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفته‌است.

 

[بخوانید: صدور گواهینامه نوع، برای موتور Pratt & Whitney برای هواپیمای ایرباس ای۳۱۹نئو ]

 

همچنین همزمان با این اقدام، تاییدیه تشکیلات طراحی دی‌اوای برای دفتر طراحی شرکت ایرکوت به عنوان طراح جت مسافربری ام‌سی-۲۱ نیز صادر شده‌است. این پرنده به عنوان نسل جدید هواپیماهای میانبرد روسیه، با ظرفیت ۱۶۳ تا ۲۱۱ مسافر طراحی و ساخته شده‌ و روسیه امیدوار است بازار مناسبی در داخل کشور و همچنین در خارج از مرزها برای این هواپیما پیدا کند.

اگرچه روسیه از پیشگامان صنعت هوایی جهان بشمار می‌رود، اما در چند دهه اخیر در حوزه توسعه هواپیمای مسافربری، با تغییر رویکرد و توجه به استانداردها و سلیقه بازار در سطح جهانی، قصد رقابت با تولیدکنندگان اصلی غربی را دارد. بنابر ادعای ایرکوت،‌ بیش از ۴۰ درصد از سازه‌ این هواپیما از جمله بال‌ها از جنس مواد مرکب ساخته شده‌است.

گواهینامه نوع برای جت ام‌سی-21-300

آیا تحریم‌های آمریکا سبب توقف در تولید این هواپیما شد؟

پس از تحریم‌های روسیه توسط آمریکا و عدم دسترسی این کشور به سازندگان آمریکایی علیرغم بروز وقفه، نهایتا مشکل توسط تامین‌کنندگان داخلی حل شد و نخستین فروند از این هواپیما مجهز به سازه کامپوزیتی ساخت روسیه نیز به پرواز درآمد. در سال ۲۰۲۲، قرار است گواهینامه نوع برای جت مسافربری روسیه برای نمونه‌های دیگر هواپیما ام‌سی-۲۱-۳۰۰، شامل نمونه مجهز به بال کامپوزیتی روسی و همچنین نمونه مجهز به موتورهای توربوفن روسی پی‌دی۱۴ ساخت آویادویگاتل دنبال شود.

 

منبع:

rostec

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها