رشد ظرفیت تولید برق آمریکا

رشد ۴۵ گیگاواتی ظرفیت تولید برق آمریکا

رشد ظرفیت تولید برق آمریکا

رشد ظرفیت تولید برق آمریکا در سال جدید میلادی، به میزان ۴۵.۱ گیگاوات خواهد رسید. این آمار توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا موسوم به ئی‌آی‌ای، منتشر شده‌است. بر اساس گزارش منتشرشده، نزدیک به نیمی از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود و سهم نیروگاه‌های حرارتی گازسوز و نیروگاه‌های بادی، به ترتیب ۲۱ و ۱۷ درصد خواهد بود.

بنابر گزارش ئی‌آی‌ای در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۱.۵ گیگاوات ظرفیت جدید توسط نیروگاه‌‌های خورشیدی به شبکه تولید برق آمریکا افزوده می‌شود. از میان این ظرفیت جدید، نزدیک به ۶.۱ گیگاوات معادل ۲۸ درصد کل ظرفیت انرژی خورشیدی در ایالت تگزاس نصب خواهد شد و رتبه دوم به ایالت کالیفرنیا با ۴ گیگاوات اختصاص دارد. برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که در سال جدید میلادی، ۹.۶ گیگاوات ظرفیت جدید تولید برق از طریق نیروگاه‌های حرارتی گازسوز در دسترس خواهد بود. نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حدود ۸۴ درصد این ظرفیت، معادل ۸.۱ گیگاوات را تامین خواهند کرد. نزدیک به ۹۰ درصد این نیروگاه‌ها، در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، میشیگان و ایلی نوی واقع شده‌اند.

بخوانید: موتورهای گازسوز مان برای برای نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی فلوریدا

نیروگاه‌های بادی

در سال ۲۰۲۱، آمریکا رکورد جدیدی در نیروگاه‌های بادی با توان ۱۷.۱ گیگاوات به ثبت رساند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲، هفت و شش دهم گیگاوات ظرفیت جدید توسط این نیروگا‌ه‌ها تامین شود. بیش از نیمی از این ظرفیت، در ایالت تگزاس واقع شده‌است. نیروگاه بادی ۹۹۹ مگاواتی اوکلاهاما، بعنوان بزرگترین پروژه تامین برق از باد در آمریکا، در آوریل ۲۰۲۲ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی خواهد شد.

ارزیابی ئی‌آی‌ای نشان می‌دهد که ظرفیت ذخیره‌سازی با استفاده از باتری در مقیاس بزرگ در آمریکا در سال ۲۰۲۲، معادل ۵.۱ گیگاوات خواهد بود. علاوه بر این،‌ در سال جدید میلادی نزدیک به  ۵ درصد از ظرفیت جدید اضافه‌شده به شبکه تولید برق آمریکا، از طریق دو نیروگاه هسته‌ای جدید در ایالت جورجیا تامین خواهد شد.

بخوانید: روند پرشتاب استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه‌های آمریکا

 

منبع:

dieselgasturbine

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها