تجهیزات زیمنس برای نیروگاه سیکل ترکیبی کره جنوبی 

تجهیزات زیمنس برای نیروگاه سیکل ترکیبی جدید کره جنوبی 

تجهیزات زیمنس برای نیروگاه سیکل ترکیبی کره جنوبی 

با نصب تجهیزات زیمنس برای نیروگاه سیکل ترکیبی کره جنوبی این نیروگاه جدید جایگزین نیروگاه قدیمی زغال‌سنگ‌سوز خواهد شد.واحد اول نیروگاه اوم‌سئونگ با ظرفیت ۵۷۱ مگاوات، یکی از دو پروژه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اجرا در کره جنوبی بشمار می‌رود. این نیروگاه با استفاده از گاز طبیعی مایع یا سوخت ال‌ان‌جی با پیکربندی تک‌محوره کار می‌کند. تعهدات زیمنس انرژی شامل تامین یک واحد توربین گاز اس‌جی‌تی۶-۹۰۰۰اچ‌ال، یک واحد توربین بخار اس‌اس‌تی-۵۰۰۰، ژنراتور اس‌جِن-۳۰۰۰دبلیو و سامانه کنترل نیروگاهی اس‌پی‌پی‌ای-تی۳۰۰۰ است.

علاوه ‌بر این، زیمنس یک قرارداد بلندمدت سرویس شامل ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی، عیب‌یابی و نظارت بر سطح کارکرد تجهیزات نیروگاهی با هدف بهینه‌سازی بهره‌برداری از آن را با مالک نیروگاه به امضا رسانده‌است. این نیروگاه سیکل ترکیبی جدید جایگزین یک نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز با ظرفیت هزار مگاوات می‌شود که فعالیت‌های اجرایی برای فاز اول آن آغاز شده‌است. با نصب و راه‌اندازی این نیروگاه گازسوز، انتظار می‌رود سالانه معادل ۳.۷ میلیون تن آلایندگی دی‌اکسیدکربن در این منطقه کاهش یابد.

شرکت مدیریت نیروگاهی ایست وست کره بعنوان بخشی از شرکت دولتی ملی برق کره موسوم به کِپکو، مالک و بهره‌بردار این نیروگاه است. انتظار می‌رود این نیروگاه تا اواخر سال ۲۰۲۴، وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود. مدیران شرکت ملی برق کره از انتخاب زیمنس بعنوان پیمانکار این پروژه خرسند هستند و بکارگیری توربین گاز با فناوری کلاس اچ‌ال را گزینه‌ای معقول و آینده‌نگر قلمداد می‌کنند. شرکت پوسکو، پیمانکار کلید در دست این پروژه است که پیش از این نیز تجربه همکاری با زیمنس انرژی در کره جنوبی را داشته‌است. این شرکت کلیه فعالیت‌های عمرانی، نصب تجهیزات و راه‌اندازی نیروگاه را برعهده خواهد داشت. 

منبع:  

dieselgasturbin

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها