عملکرد مالی زیمنس انرژي در سه ماه پایانی ۲۰۲۱

گزارش عملکرد مالی زیمنس انرژی در سه ماه پایانی ۲۰۲۱

عملکرد مالی زیمنس انرژی در سه ماه پایانی ۲۰۲۱

گزارش عملکرد مالی زیمنس انرژی در سه ماه پایانی ۲۰۲۱ توسط این شرکت منتشر شد. مهم‌ترین شاخص در این گزارش، ناکارآمدی واحد انرژی‌های تجدیدپذیر بشمار می‌رود. البته این بخش از کسب‌وکار در حوزه انرژی، معمولا بازدهی مالی در افق زمانی کوتاه ندارد. بر اساس گزارش منتشرشده، زیمنس در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، مجموعا ۲۴۰ میلیون یورو زیان به بار آورده‌است. بنابر اعلام مدیران بخش انرژی‌های تجدیدپذیر زیمنس گامِسا، بروز مشکل در زنجیره تامین و پاره‌ای از مشکلات اجرایی مهم‌ترین عامل در ثبت این زیان مالی بشمار می‌رود.

بخوانید: رونق گرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰

در عین حال، بخش گاز و توان زیمنس از حیث سفارش‌های دریافتی، چهارده درصد رشد را در این مدت تجربه کرده و در عین حال درآمد آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳,۶ درصد کاهش یافته‌است. این در حالی است که مجموع سفارش‌های قطعی دریافتی زیمنس انرژی در پایان سال ۲۰۲۱، از مرز ۵۳,۶ میلیارد یورو عبور کرده‌است. زیمنس در سال گذشته میلادی، تصمیم گرفت ساختار سازمانی خود را تغییر دهد و عملکرد مالی مناسب واحد گاز و توان زیمنس به زعم مدیران ارشد این شرکت فناور، نشان‌دهنده درست بودن تصمیم در تغییر سازمانی است.

البته عملکرد مالی و مناسب زیمنس گامِسا که عمدتا برروی توربین‌های بادی فراساحلی کار می‌کند نیاز به بازنگری در برنامه‌های کاری را جدی کرده‌است. درحالیکه ارزیابی زیمنس انرژی نشان‌دهنده کاهش دو درصدی درآمد در سال میلادی گذشته نسبت به سال قبل از آن است، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲ اوضاع کمی متفاوت باشد و رشد درآمد بین یک تا پنج درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ هدف‌گذاری شده‌است. 

 

منبع: 

dieselgasturbine

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها