کنترل کیفی صنعتی

معرفی یک شرکت کنترل کیفی صنعتی پیشرو روسی

آشنایی با یک شرکت کنترل کیفی صنعتی روسی

روسیه بعنوان کشوری پیشتاز در حوزه فناوری شناخته می‌شود. مشکلات پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۹۰، تاثیرات منفی بر بالندگی صنایع فناور این کشور گذاشت. اخیرا و به ویژه در یک دهه گذشته، دولت روسیه با تخصیص بودجه‌های قابل‌توجه و نظارت دقیق سعی دارد با رفع نقایص و همسان‌سازی ادبیات و الگوهای کاری مجموعه صنعتی خود با استانداردهای بین‌المللی، بهانه‌تراشی غربی‌ها در مورد بی‌توجهی روسیه به بازار جهانی را خنثی کرده و با تکیه بر بنیه و سابقه‌ درخشان صنعتی خود، سهم درخوری از بازار را بدست آورد. در این راستا، توجه خاصی به حمایت از شرکت‌های کنترل کیفی و ارزیابی فنی در کلاس جهانی و هماهنگ با استانداردهای بین‌المللی شده‌است.

پنج واقعیت در مورد شرکت آرتی- تِخ‌پریومکا

هشتاد و دو سال پیش، تاریخچه یک شرکت پیشگام در آینده بازار روسیه موسوم به آرتی- تِخپریومکا آغاز شد. این شرکت در حوزه ارائه خدمات کنترل کیفی مواد و محصولات نیمه‌ساخته برای صنایع هوایی فعالیت کرده‌است. امروزه، علاوه بر سازماندهی کنترل کیفی، این شرکت در زمینه بهبود کارایی شرکت‌های دیگر، صدور گواهینامه برای سیستم‌های مدیریتی، انجام فعالیت‌های آموزشی و معرفی راه‌حل‌های نوآورانه در شرکت‌ها تخصص دارد. در این نوشتار، به بررسی ۵ واقعیت اصلی در مورد این شرکت پرداخته می‌شود.

۱- وارث یک شرکت فنی هوانوردی از زمان جنگ جهانی دوم

شرکت آرتی- تِخپریومکا از زمانی که زندگی و آینده یک کشور بزرگ بطور مستقیم به کیفی تجهیزات تولید شده بستگی داشت، وارث مستقیم یک شرکت فنی هوانوردی از زمان جنگ جهانی دوم بشمار می‌رود. بنابراین، برای اطمینان از ارائه محصولات با بالاترین کیفی در دفاتر طراحی هوانوردی اتحاد جماهیر شوروی، پایه‌گذاری یک سازوکار چند مرحله‌ای برای بررسی کیفی مواد، واحدها، قطعات و مجموعه‌ها امری ضروری بود. نزدیک به یک قرن است که هدف این شرکت، کمک به توسعه اقتصاد ملی روسیه با جلوگیری از دریافت مواد تقلبی و محصولات نیمه‌ساخته بوده‌است.

کنترل کیفی صنعتی

۲- تاسیس مرکز صلاحیت سیستم کنترل کیفی هلدینگ دولتی روستک در این شرکت

هلدینگ دولتی روستک با هدف کمک به توسعه همه‌جانبه صنعت روسیه و همچنین تامین و تضمین امنیت فناوری کشور، استراتژی توسعه را تا سال ۲۰۲۵ به مرحله اجرایی می‌رساند. یکی از اهداف اصلی و کلیدی در اجرای آن، بهبود کیفیت، کارایی عملیاتی و رقابت‌پذیری محصولات است. برای تحقق این هدف، در سال ۲۰۱۷، در شرکت آرتی- تِخپریومکا، مرکز صلاحیت سیستم کنترل کیفی هلدینگ دولتی روستک تأسیس شد.

ایجاد این مرکز، یک گام جدید در توسعه شرکت آرتی- تِخپریومکا بشمار می‌رود. به واسطه آن، این شرکت نه تنها در حوزه کنترل کیفی محصولات برای برطرف کردن نیازهای صنایع هوایی بصورت موفقیت‌آمیز و تاریخی فعالیت می‌کند، بلکه بطور پیوسته توسعه یافته و صلاحیت‌های خود در استانداردسازی، صدور گواهینامه، اتوماسیون تولید و موارد دیگر را نشان داده‌است. امروزه این شرکت با بیش از ۴۰ دفتر نمایندگی، در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کند و در کنترل تولید ۱۴۰ شرکت صنعتی مشارکت دارد. مشتریان دولتی و خصوصی، با شرکت آرتی- تِخپریومکا در ارزیابی محصولات شرکت‌های صنایع متالورژی، شیمیایی، پتروشیمی و برق همکاری می‌کنند.

کنترل کیفی صنعتی

۳- ارائه‌دهنده گواهینامه ملی و بین‌المللی

یکی از فعالیت‌های کلیدی این شرکت، صدور گواهینامه ملی و بین‌المللی محصولات و تولید است که بدون یک سازمان کنترل کیفی و تاییدیه قطعات غیر ممکن است. این تاییدیه توسط مرکز صدور گواهینامه روستک که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده، انجام می‌شود. امروزه این شرکت یک سازمان اصلی و شریک قابل‌اعتماد برای صدور گواهینامه سیستم‌های مدیریت در سیستم گواهی داوطلبانه هلدینگ دولتی روستک است. این مرکز، گواهینامه سیستم‌های مدیریت را مطابق با استانداردهای روسی و بین‌المللی، در قالب قرارداد همکاری با یک مرجع بین‌المللی مستقر در اتریش صادر می‌کند.

کنترل کیفی صنعتی

۴- تضمین دقت اندازه‌گیری محصولات روستک

توسعه صنعت بدون یک سیستم قابل‌اعتماد و دقیق برای اطمینان از دقت اندازه‌گیری معادل واژه مترولوژی غیرممکن است. امروزه، نتایج اندازه‌گیری در تمام مراحل چرخه عمر هر محصول با فناوری پیشرفته، از طراحی تا عملیاتی شدن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۲۱، در هلدینگ دولتی روستک یک بخش مترولوژی ایجاد شد که به آرتی- تِخپریومکا تعلق داشت. ساختار جدید، فعالیت هلدینگ روستک در زمینه تضمین یکپارچگی و دقت اندازه‌گیری محصولات تولیدی را نظام‌مند می‌کند. شرکت آرتی- تِخپریومکا قصد دارد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه دولتی را برای انتقال همزمان اطلاعات در زمینه اطمینان از دقت اندازه‌گیری‌ها تشکیل دهد.

کنترل کیفی صنعتی

۵- استفاده از هوش مصنوعی در هنگام مواجه با عیوب

طی چند سال گذشته، شرکت آرتی- تِخپریومکا با معرفی راه‌حل‌های دیجیتال منحصر به فرد در شرکت‌های صنعتی شامل سیستم ردیابی الکترونیکی، دید ماشینی و غیره، یک محیط اطلاعاتی یکپارچه در زمینه کیفیت ایجاد کرده‌است. بطور خاص، از فناوری‌های دید ماشینی برای کنترل کیفی سطح فولاد عرضه‌شده به شرکت‌های هوانوردی وابسته به روستک استفاده می‌شود. همچنین از این فناوری برای ساخت اجزای سیستم حامل بالگردهای روسی از جمله کی‌ای-۵۲ الیگیتور و ام‌آی-۲۸ نایت هانتر بکار می‌رود. مجموعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پروژه دید ماشینی بر اساس فناوری‌های هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی ساخته شده و تشخیص عیوب را با دقت ۳۰۰ میکرون ممکن می‌سازد.

کنترل کیفی صنعتی

 

منبع:

rostec

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها