آزمایش سامانه انتقال قدرت موتور PD8

آزمایش قطعات سامانه انتقال قدرت موتور روسی PD8

آزمایش سامانه انتقال قدرت موتور PD8

شرکت‌های وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه یو‌ئی‌سی، ساخت قطعات و مجموعه‌های موتور توربوفن PD8 را ادامه می‌دهند. این موتور توسط شرکت آویادویگاتل یکپارچه‌سازی می‌شود و قرار است بر روی جدیدترین نمونه هواپیمای مسافربری سوپرجت ۱۰۰ نصب شود. ساخت و یکپارچه‌سازی نمونه جدید جت مسافربری سوپرجت ۱۰۰ برعهده شرکت ایرکوت نهاده شده‌است. این در حالی است که بخش غیرنظامی شرکت سوخو، نمونه اولیه جت مسافربری سوپرجت را توسعه داد و موتور توربوفن SaM146 محصول پاورجت را برای نصب بر روی آن انتخاب کرده بود.

موتور توربوفن SaM146 بطور مشترک توسط شرکت فرانسوی سافران و شرکت‌های روسی عضو یو‌ئی‌سی توسعه یافته‌است. با تغییر رویکرد دولت روسیه در تمرکز بر افزایش سهم شرکت‌های روسی در توسعه هواپیمای مسافربری، هلدینگ بزرگ دولتی فناوری روستک، توسعه نمونه جدید سوپرجت موسوم به SSJ-NEW را دنبال می‌کند. در این راستا و با هدف تحقق بومی‌سازی حداکثری، موتور PD8 که عمدتا از قطعات روسی تشکیل شده، برای نصب بر روی این هواپیما انتخاب شده‌است.

” بخوانید: آزمایش موتور پی‌دی۸ برای شرایط پرواز در ارتفاع سیر

ساخت قطعات مجموعه انتقال قدرت این موتور شامل جعبه‌دنده، چرخ‌دنده‌های مخروطی و سایر قطعات مرتبط در زمان کوتاه در شرکت‌های عضو یو‌ئی‌سی انجام شده و شرکت سالیوت عمده کارها را برعهده گرفته‌است. همچنین آزمایش صحه‌گذاری و ارزیابی کیفی این قطعات توسط سالیوت بطور کامل انجام شده‌است. همچنین پمپ‌های هیدرولیک و سوخت برای حصول اطمینان از کارکرد صحیح تجهیزات کابین و سطوح کنترلی هواپیما، با دقت در زیرمجموعه سالیوت مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

” بخوانید: آزمایش سامانه کنترل خودکار موتور توربوفن پی‌دی۸

انجام تست‌های مولفه‌ای برای مجموعه سامانه انتقال قدرت و در نهایت نمونه اثبات‌گر فناوری موتور توربوفن PD8‌ از ماه آینده میلادی در روسیه آغاز می‌شود. روسیه در توسعه موتور PD8 از تجربیات بدست‌آمده در طراحی و ساخت موتور PD14 و نصب آن بر روی جت مسافربری ایرکوت MC21-310‌ بهره می‌گیرد. همچنین نمونه دیگری از این خانواده با نیروی پیشران بالاتر موسوم به PD35‌ در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

 

منبع:

flightglobal

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها