سامانه های ذخیره‌ سازی انرژی

نگاه مثبت وزارت انرژی روسیه به استفاده از سامانه های ذخیره‌ سازی انرژی

برآورد وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد که پتانسیل زیادی برای استفاده از سامانه های ذخیره‌ سازی انرژی (ESS) وجود دارد. این سامانه‌ها در تاسیسات تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و مجموعه‌های دیزل ژنراتور روزآمد موجود در مناطق دور از دسترس مورد استفاده قرار می‌گیرند. تا به امروز، مجموع ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای در روسیه، بیش از ۱۶۰۰ مگاوات است. همچنین در سال جاری میلادی قرار است یک نیروگاه دیگر از این نوع وارد بهره‌برداری عملیاتی شود. نصب نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای جدید در جنوب روسیه مورد توجه قرار گرفته و مکان‌یابی اجرای این پروژه‌ها نیز نهایی شده‌است. توان خروجی و تاریخ دقیق راه‌اندازی این نیروگاه‌ها تا سپتامبر سال جاری مشخص خواهد شد.

” بخوانید: سامانه‌ انتقال هیدروژن (HIS) برای انتقال و ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی

در حال حاضر، دو شرکت روس‌هیدرو و GC Hevel تجربه گسترده‌ای در نصب چنین ایستگاه‌های برق هیبریدی خودکار دارند. اکثر این پروژه‌ها در حال حاضر در قالب یک قرارداد خدمات انرژی در حال اجرا هستند که به طور فعال توسط شرکت روس‌هیدرو دنبال می‌شود. علاوه بر این، مکانیزم حقوقی این پروژه‌ها به گونه‌ای است که بر اساس آن، تعهدات متقابل بین صاحب امتیاز یا سرمایه‌گذار با نهاد دولتی مسئول یا دولت محلی شکل می‌گیرد.

بنابر اعلام وزارت انرژی روسیه، یکی دیگر از دلایل اصلی برای توسعه سامانه های ذخیره‌ سازی انرژی، بکارگیری آن‌ها با هدف حصول اطمینان از کارکرد آن‌ها و کیفیت شبکه تامین و توزیع برق است. علاوه بر آن، پتانسیل قابل‌توجهی برای استفاده از این سامانه‌ها توسط مصرف‌کنندگان وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانند مصرف برق خود را بهینه کرده و هزینه خرید برق و انتقال آن را کاهش دهند. علاوه بر توسعه فناوری‌های لیتیوم-یون، علاقه به توسعه فناوری‌های جایگزین برای ساما‌نه‌های الکتروشیمیایی با استفاده از سدیم و منیزیم نیز وجود دارد.

 

منبع:

eprussia

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها