نیروگاه های حرارتی مالزی

نگاهی به پنج نیروگاه حرارتی در مالزی

نیروگاه‌ های حرارتی مالزی

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرلیس

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی ۶۵۰ مگاواتی گازسوز پرلیس،از جمله نیروگاه‌ های حرارتی مالزی و واقع در شهر پرلیس می‌باشد. این نیروگاه در حال حاضر فعال بوده و توسعه آن در یک فاز انجام شده‌است. با اتمام مراحل ساخت، نیروگاه مذکور در مارس ۲۰۰۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. صد درصد سهام این نیروگاه به شرکت TTPC (Teknologi Tenaga Perlis Consortium) تعلق دارد. همچنین، هزینه اجرای آن بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده‌است. مطابق یک قرارداد، برق تولیدی توسط این نیروگاه به Tenaga Nasional فروخته شده‌است.

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرلیس

جنرال الکتریک بعنوان تامین‌کننده خدمات نگهداری و پشتیبانی نیروگاه پرلیس انتخاب شده بود. جنرال الکتریک پاور بعنوان عرضه‌کننده تجهیزات این نیروگاه گازسوز، وظیفه تامین یک واحد توربین بخار، سه واحد توربین گاز GT13E2، یک ژنراتور الکتریکی و یک بویلر حرارتی را بر عهده داشته‌است. علاوه بر آن، شرکت Global E-Technic به عنوان پیمانکار اصلی بهره‌برداری و نگهداری از این نیروگاه حرارتی بشمار می‌رود.

نیروگاه سیکل ترکیبی پرلیس

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرلیس

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی سلطان اسکندر

نیروگاه حرارتی ۲۶۹ مگاواتی گازسوز سلطان اسکندر، در ژوئیه سال ۱۹۹۶ در جوهور مالزی راه‌اندازی شده‌است. این نیروگاه در وضعیت فعال عملیاتی قرار دارد و توسعه آن در یک فاز انجام شده‌است. در حال حاضر، شرکت Tenaga Nasional با تملک ۱۰۰ درصد سهام، مالک اصلی این نیروگاه بشمار می‌رود.

نیروگاه سیکل ترکیبی سلطان اسکندر

نیروگاه سیکل ترکیبی سلطان اسکندر

سوخت اولیه نیروگاه سلطان اسکندر گاز طبیعی است و در صورت نیاز با سوخت‌های حاصل از تقطیر نفت خام نیز می‌تواند کار کند. تجهیزات این نیروگاه گازسوز توسط جنرال الکتریک پاور و میتسوبیشی پاور تامین شده‌است. همچنین جنرال الکتریک مسئولیت تامین ژنراتور الکتریکی این نیروگاه را بر عهده داشته‌است.

نیروگاه سیکل ترکیبی سلطان اسکندر

نیروگاه سیکل ترکیبی سلطان اسکندر

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی گازسوز کیمانیس

کیمانیس، از جمله نیروگاه‌های حرارتی مالزی، یک نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی ۲۸۵ مگاواتی گازسوز است و در صباح مالزی قرار دارد. توسعه این نیروگاه که در حال حاضر فعال بوده و در چندین فاز توسعه یافته‌است. با اتمام مراحل ساخت، نیروگاه مذکور در می ۲۰۱۴ به بهره‌برداری رسید. کیمانیس پاور با ۱۰۰ درصد سهام، مالکیت این نیروگاه را بر عهده دارد. هزینه اجرای آن بالغ بر ۴۸۵ میلیون دلار برآورد شده‌است.

نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز کیمانیس

نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز کیمانیس

سوخت نیروگاه کیمانیس از طریق پایانه نفت و گاز صباح تامین می‌شود. مطابق یک قرارداد، برق تولیدی توسط این نیروگاه به مدت ۲۱ سال به شرکت صباح الکتریک فروخته شده‌است. شرکت CTCI مالزی بعنوان تامین‌کننده خدمات نگهداری و پشتیبانی نیروگاه انتخاب شده بود. شرکت‌های جنرال الکتریک پاور و صنایع سنگین کاوازاکی، مسئولیت تامین تجهیزات و ژنراتورهای الکتریکی برای این نیروگاه را بر عهده داشته‌اند.

نیروگاه سیکل ترکیبی کیمانیس

نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز کیمانیس

نیروگاه حرارتی سیکل باز گازسوز Connaught Bridge

نیروگاه حرارتی سیکل باز ۵۲۰ مگاواتی گازسوز Connaught Bridge، در سلانگور مالزی واقع شده که در حال حاضر فعال بوده و توسعه آن در یک فاز انجام شده‌است. با اتمام مراحل ساخت و راه‌اندازی، بهره‌برداری از این نیروگاه در ماه می ۱۹۹۲ انجام شده‌است. صددرصد سهام این نیروگاه متعلق به شرکت Tenaga Nasional است.

سیکل باز گازسوز Connaught Bridge

نیروگاه حرارتی سیکل باز گازسوز  Connaught Bridge

نیروگاه Connaught Bridge با بار بیشینه، با دو سوخت مختلف شامل گاز طبیعی و در صورت کمبود، با سوخت‌های حاصل از تقطیر نفت خام نیز کار می‌کند. شرکت ABB بعنوان تامین‌کننده خدمات پشتیبانی و نگهداری این نیروگاه انتخاب شده‌ بود. چهار واحد توربین گاز GT13E1 هر کدام با توان خروجی ۱۳۰ مگاوات و هچنین ژنراتور الکتریکی WY21L-097LLT توسط جنرال الکتریک پاور به این نیروگاه تحویل داده شده‌است.

نیروگاه حرارتی سیکل باز Connaught Bridge

نیروگاه حرارتی سیکل باز گازسوز  Connaught Bridge

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرای ۲

از دیگر نیروگاه های حرارتی مالزی می‌توان به نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی ۱,۰۷۱ مگاواتی گازسوز پرای ۲، واقع در پنانگ مالزی اشاره کرد. این نیروگاه در حال حاضر فعال بوده و توسعه آن در یک فاز انجام شده‌است. با اتمام مراحل ساخت، نیروگاه مذکور در فوریه ۲۰۱۶ مورد بهره‌برداری عملیاتی قرار گرفت. این نیروگاه تحت مالکیت شرکت TNB Northern Energy است.

نیروگاه سیکل ترکیبی پرای 2

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرای ۲

هزینه اجرای نیروگاه مذکور بالغ بر ۸۱۱ میلیون دلار برآورده شده‌است. سامسونگ C&T مسئولیت ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی نیروگاه را بر عهده داشته‌است. تجهیزات نیروگاه پرای ۲ شامل دو واحد توربین گاز SGT5-8000H، دو واحد توربین بخار SST-5000 و یک ژنراتور الکتریکی SGen-3000W است. تمامی این تجهیزات توسط شرکت زیمنس تامین شده‌اند. علاوه بر آن، بویلر بخار این نیروگاه توسط دوسان تامین شده‌است. شرکت تعمیر و نگهداری TNB، پیمانکار اصلی بهره‌برداری و نگهداری از نیروگاه حرارتی پرای۲ است.

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرای 2

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی پرای ۲

 

منبع:

power-technology

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی