تبدیل نیروگاه زغال‌ سنگ به نیروگاه گازی

تبدیل نیروگاه زغال‌ سنگ به نیروگاه گازی با استفاده از توربین‌های گاز جنرال الکتریک

تبدیل نیروگاه زغال‌ سنگ به نیروگاه گازی

شرکت تامپا الکتریک (TECO) بهره‌برداری عملیاتی از واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه Big Bend خود در ساحل آپولوی فلوریدای آمریکا را آغاز کرده‌است. این نیروگاه ۱۰۹۰ مگاواتی شامل دو توربین گاز GE 7HA.02 و دو ژنراتور GE H65 است. در راستای تبدیل نیروگاه زغال‌ سنگ به نیروگاه گازی Big Bend قرار است با جایگزین کردن واحدهای ۵۰ ساله زغال‌سنگی با گاز طبیعی، باعث کاهش انتشار آلودگی به میزان ۶۷ درصد شود.

” بخوانید: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز طبیعی در تگزاس

بنابر اعلام جنرال الکتریک گاز پاور، با بازنشسته کردن واحدهای زغال‌سنگی و جایگزین کردن آن‌ها با گاز طبیعی، قدم مهمی در مقابل تغییرات اقلیمی برداشته می‌شود. همچنین جنرال الکتریک در تلاش است تا با بازسازی توربین‌های بخار با سوخت زغال‌سنگ، بروزرسانی این واحد را نیز در سال بعد تکمیل کند. این عمل به شرکت تمپا الکتریک در جهت کاهش مصرف آب، کاهش تولید ضایعات فاضلابی و انتشار کمتر دی اکسید کربن کمک خواهد کرد.

” بخوانید: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی در پنسیلوانیای آمریکا

طبق اظهارنظر شرکت جنرال الکتریک، واحدهای جدید Big Bend در ابتدا در حالت سیکل ساده کار خواهند کرد و هدف از آن، بهره‌برداری کارآمدتر از آن‌ها در سیکل ترکیبی در اواخر سال ۲۰۲۲ است. سیستم کنترل جنرال الکتریک با استفاده از حسگرهایی که اطلاعات آن‌ها توسط مرکز نظارت و عیب‌یابی GE واقع در ایالت آتلانتای آمریکا، پایش و آنالیز می‌شود، عملکرد و وضعیت ماشین را پشتیبانی می‌کند. بروزرسانی واحدهای Big Bend جزو راهبرد شرکت تمپا الکتریک از سال ۱۹۹۹ بوده که تاکنون موفق به کاهش ۹۰ درصدی استفاده از سوخت زغال‌سنگ شده‌است.

منبع:

powerengineeringint

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها