سفارش توربین گاز H-25

سفارش دو توربین گاز H-25 میتسوبیشی پاور توسط ازبکستان

میتسوبیشی پاور، به‌عنوان بخشی از هلدینگ بزرگ صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI)، سفارشی برای تامین دو توربین گازی H-25 هرکدام با ظرفیت ۳۲ مگاوات دریافت کرده‌است. سفارش توربین گاز H-25 به‌منظور بکارگیری در یک نیروگاه گازسوز تولید همزمان در تاشکند، پایتخت جمهوری ازبکستان انجام گرفته‌است. این دو واحد نقش مهمی در تجهیزات اصلی نیروگاه ایفا خواهند کرد که قرار است توسط Tashkent HPP، یک اپراتور تجاری نیروگاه تولید همزمان در شهر، اداره شود. شرکت ترکی Calik Enerji به‌عنوان پیمانکار کلید در دست این پروژه انتخاب شده که مسئولیت تامین توربین گازی و تجهیزات را بر عهده دارد.

این نیروگاه قرار است در سال ۲۰۲۴ شروع به کار کند. توربین گاز H-25 در کارخانه هیتاچی شرکت MHI در استان ایباراکی در ژاپن ساخته خواهد شد و بخش مالی آن توسط آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن موسوم به JICA پشتیبانی می‌شود. توربین گاز پرقدرت H-25 با قابلیت اطمینان بالا، دارای رکورد ساعات کارکرد طولانی است.

از زمان سفارش اولیه در سال ۱۹۸۷، میتسوبیشی پاور با فروش ۳۰ واحد از این نوع توربین گاز در ژاپن و ۱۶۰ واحد دیگر در خارج از کشور که شامل این مورد نیز می‌شود، یک رکورد خوب در عملکرد خود به ثبت رسانده‌است. دمای بالای گاز خروجی این توربین برای تولید همزمان مناسب است و باعث افزایش بهره‌وری و کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن نیروگاه می‌شود.

این دومین سفارش برای این نیروگاه، به دنبال سفارش توربین گاز H-25 و ژنراتور بخار بازیافت حرارتی بوده که از سال ۲۰۱۳ عملیاتی شده‌است. علاوه بر آن، در گذشته، میتسوبیشی پاور تجهیزاتی را برای تاسیسات نیروگاه‌های دیگری از جمله نیروگاه ناوی ۱ و ۲، نیروگاه تالیمرجان، نیروگاه توراکورگان و نیروگاه سیرداریا تامین کرده‌است.

منبع:

powerengineeringint

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها