مرکز تست احتراق IIT

افتتاح مرکز تست احتراق جنرال الکتریک در موسسه فناوری IIT Madras هند

افتتاح مرکز تست احتراق IIT

موسسه فناوری IIT Madras در هند، با همکاری شرکت جنرال الکتریک، مرکز تست احتراق توربین گاز را در مرکز ملی تحقیق و توسعه احتراق NCCRD راه‌اندازی کرده‌اند. این اولین بار است که چنین مرکز تستی در یک مرکز تحقیقاتی راه‌اندازی شده‌است. مرکز تست احتراق IIT جز تعداد محدودی از مراکز در سراسر دنیا است که قابلیت تست طراحی احتراق در شرایط عملیاتی واقعی را دارد.

” ببینید: مراحل ساخت سلول تست احتراق توربین گاز جنرال الکتریک

وظیفه اصلی این مرکز، انجام تحقیقات در زمینه‌ نیروهای محرکه، نیروی حرارتی، پیشران هوافضایی، تحقیقات آتش و احتراق در میکروجاذبه است. در اول آوریل ۲۰۲۲، این مرکز با حضور مدیرعامل‌های مرکز فناوری جنرال الکتریک در هند، موسسه IIT Madras و مدیر بخش مهندسی شرکت جنرال الکتریک افتتاح شد. این مرکز به محققان هندی کمک خواهد کرد تا تحقیقات خود در زمینه احتراق فشار بالا را توسعه داده و درک بهتری از فیزیک احتراق داشته باشند.

بنابر اعلام مدیرعامل IIT Madras، این موسسه به مدت ۲۰ سال در حال تحقیق بر روی طراحی‌های جدید احتراق است و تعدادی از آن‌ها در آینده وارد بازار خواهند شد. همچنین وی از شرکت جنرال الکتریک تقاضا کرد تا این موسسه را به‌عنوان شریک بین‌المللی در پروژه‌های مشابه به رسمیت بشناسد. این مرکز همچنین پذیرای استارت‌آپ‌های فعال در تحقیق و توسعه مرتبط با احتراق توربین گازی است.

این مرکز قابلیت تست محفظه‌های احتراق با نرخ جریان ۳ کیلوگرم بر ثانیه در فشار ۱۰ بار و دمای ۳۵۰ درجه سلسیوس را دارد. تمام فرآیند اتوماتیک بوده و تست‌ها توسط اپراتورها کنترل می‌شوند. مرکز مذکور همچنین دارای طیف گسترده‌ای از تجهیزات ابزار دقیق و سامانه‌های ثبت داده بوده و مطابق با الزامات کنترل آلودگی محیطی ساخته شده‌است.

منبع:

thehindubusinessline

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها