نیروگاه سیکل ترکیبی در آسیای جنوب شرقی

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی توربین گاز در آسیای جنوب شرقی

بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی در آسیای جنوب شرقی

بنابر اعلام سازنده، مالک و اپراتور نیروگاه ادرا مِلاکا (EMPP) در مالزی، سومین واحد از بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی در آسیای جنوب شرقی وارد بهره‌برداری تجاری شده‌‌است. این نیروگاه ۲۲۴۲ مگاواتی، علاوه بر تامین نیازهای انرژی مالزی، مزایای اقتصادی دیگری از جمله جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه و افزایش توسعه تجاری و صنعتی در اطراف ملاکا در جنوب غربی مالزی را فراهم می‌نماید.

ادرا انرژی به‌‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه ادرا پاور هلدینگ، تولیدکننده مستقل برق در کوالالامپور و بخشی از شرکت انرژی هسته‌ای جنرال چین است که در سال ۲۰۱۵ خریداری شده‌است. این شرکت بیش از دوازده واحد تولید توان و واحدهای نمک‌زدایی را در پنج کشور اداره می‌کند. این نیروگاه نیز همانند نیروگاه موفق Track4 که به‌عنوان نیروگاه سلطان ابراهیم نیز شناخته می‌‌شود، از توربین‌های گاز ۹HA.02 جنرال الکتریک با توان ۱.۴ گیگاواتی بهره می‌گیرد. شایان ذکر است نیروگاه Track4 در سال ۲۰۲۱، بعنوان بهترین نیروگاه سال انتخاب شده‌است.

” بخوانید: نگاهی به پنج نیروگاه حرارتی در مالزی

ساخت نیروگاه ادرا در دسامبر ۲۰۱۷ آغاز شد. واحد ۱ در دسامبر سال گذشته و واحد ۲ در پایان ژانویه شروع بکار کردند. واحد ۳ نیز ارسال برق به شبکه توزیع را در ۲۸ فوریه آغاز کرد. شرکت مهندسی هیوندای به عنوان پیمانکار کلید در درست با جنرال‌الکتریک مسئولیت تامین تجهیزات شامل توربین‌های گاز، توربین‌های بخار، ژنراتورهای بخار بازیافت حرارتی و ژنراتورها را بر عهده داشت.

بنابر اعلام این شرکت، فناوری توربین گازی ۹HA.02 این نیروگاه قادر است به بهره‌وری بیش از ۶۰ درصد در تولید برق دست یابد. تکمیل این نیروگاه با وجود چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین افزایش تقاضا برای انرژی بعد از پایان یافتن پاندمی انجام شده‌‌است. انتظار می‌رود این نیروگاه سالانه حدود ۱۹.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند که حدود ۱۲ درصد از کل تقاضای برق در شبه جزیره مالزی را برای حداقل ۲۰ سال آینده تضمین می‌کند.

” بخوانید: ارتقا بزرگترین نیروگاه آسیای میانه

منبع:

powermag

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها