اثبات فناوری هیدروژن با کاربری نیروگاهی

اثبات فناوری هیدروژن با کاربری نیروگاهی توسط جنرال الکتریک

اثبات فناوری هیدروژن با کاربری نیروگاهی

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک، برای اولین بار یک واحد توربین گاز کلاس اچ هیدروژن‌ سوز را در یک نیروگاه عملیاتی نصب و راه‌اندازی کرد. پروژه اثبات فناوری هیدروژن با کاربری نیروگاهی در نیروگاهی در اوهایو اجرا شد. این پروژه بخشی از برنامه بروزرسانی نیروگاه لانگ ریج با توان خروجی ۴۸۵ مگاوات و حذف آلایندگی‌های کربن با استفاده از سوخت هیدروژن بشمار می‌رود.

” بخوانید: همکاری جنرال الکتریک و یونیپر با هدف پیدا کردن راهی برای استفاده از هیدروژن

هیدروژن مورداستفاده در این پروژه به‌عنوان محصول جانبی در یکی از تاسیسات صنعتی اطراف نیروگاه تولید شده‌است. یک واحد توربین گاز GE 7HA.02 در این نیروگاه نصب شده که در پروژه آزمایشی مذکور با سوخت متشکل از ترکیب ۱۵ تا ۲۰ درصد هیدروژن در گاز ورودی آغاز بکار کرد و انتظار می‌رود به تدریج به قابلیت کارکرد با ترکیب ۱۰۰ درصدی هیدروژن دست یابد.

” بخوانید: گامی جدید در جهت اثبات کارآمدی هیدروژن به‌عنوان سوخت توربین گاز در اروپا

در نخستین گام، جنرال الکتریک یک سامانه ترکیب سوخت هیدروژن با قابلیت ترکیب ۵ درصد هیدروژن در گاز طبیعی را در این نیروگاه مستقر کرده‌است. علاوه بر این، این مخازن بزرگ برای ذخیرسازی و نگهداری هیدروژن زیر سطح زمین در این نیروگاه تعبیه شده‌اند. بر این اساس، جنرال الکتریک نام خود را به‌عنوان اولین سازنده توربین گاز با بهره‌برداری عملیاتی از توربین گاز هیدروژن در یک نیروگاه تجاری در جهان ثبت کرده‌است.

منبع:

dieselgasturbine

#سوخت هیدروژن #توربین گاز صنعتی #جنرال الکتریک #آلایندگی زیست محیطی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها