تحویل توربین بخار توسط روتک

تحویل یک توربین بخار جدید به مشتری روسی توسط روتک

تحویل توربین بخار توسط روتک

برنامه تحویل توربین بخار توسط روتک در نیروگاه حرارتی کارخانه خمیر کاغذ آرخانگلسک، شامل آزمایش‌های تحویل‌دهی یک واحد جدید شامل یک توربین بخار PT-60 محصول کارخانه توربین اورال، انجام شده‌است. متخصصان روتک و کارخانه توربین اورال به همراه مهندسان کارخانه خمیر کاغذ آرخانگلسک، آزمایش‌های تحویل‌دهی یک واحد توربین ۶۰ مگاواتی را تکمیل کردند.

 این کارخانه در حال اجرای برنامه‌ای برای ارتقا سامانه‌های انرژی خود است. اولین گام برای تحقق این برنامه، جایگزینی یک واحد توربین گاز ۶۰ مگاواتی در نیروگاه این کارخانه بود. در مرحله دوم قرار است واحد توربین دیگر با ظرفیت ۳۰ مگاوات جایگزین شود.

” بخوانید: تجهیز توربین‌های جنرال الکتریک به نشت‌بند لانه‌زنبوری روتک

توربین PT-60 عرضه‌شده توسط روتک، نسل جدید توربین‌های بخار روسی بشمار می‌‌رود که بصورت دو سیلندری ساخته شده و مجهز به جدیدترین سیستم کنترل خودکار است. با راه‌اندازی واحد توربین ۶۰ مگاواتی شماره ۷، ظرفیت نصب‌شده این نیروگاه حرارتی به ۱۸۲ مگاوات افزایش می‌یابد. واحد جدید، برخلاف واحد قدیمی، با هوا خنک می‌شود که نسبت آن نیز به میزان بیشتری در مقابل حریق مقاوم است. این توربین به مجموعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی و نظارت از راه دور موسوم به پرانا متصل است.

 سامانه ایجادشده توسط روتک، ۲ تا ۳ ماه قبل از شرایط اضطراری، عیوب را تشخیص می‌دهد و همچنین کنترل وضعیت فنی تجهیزات، اقدامات پرسنل عملیاتی و پیمانکاران را امکان‌پذیر می‌کند که این باعث کاهش هزینه تعمیر آن نیز می‌شود. هزینه تجهیزات اصلی و کمکی، ساخت و نصب و راه‌اندازی این واحد بالغ بر ۲ میلیارد روبل برآورد شده‌است.

این نیروگاه گرما و برق را نه تنها برای تاسیسات تولیدی، بلکه برای بخش مسکونی نوودوینسک نیز تامین می‌کند. همکاری بین روتک و کارخانه خمیر کاغذ آرخانگلسک به تامین و راه‌اندازی تجهیزات اصلی انرژی محدود نمی‌شود. تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کارخانه آرخانگلسک برای کاهش اثرات زیست محیطی، علاوه بر انتقال ظرفیت‌های انرژی از سوخت جامد به گاز، شامل نوسازی تاسیسات تصفیه نیز می‌شود که پروژه بازسازی آن با تحویل توربین بخار توسط روتک در حال انجام است.

منبع:

eprussia

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها