توربین گاز کلاس H

فروش یکصدمین توربین گاز کلاس H توسط زیمنس انرژی

فروش یکصدمین توربین گاز کلاس H

زیمنس انرژی در اواخر ماه مارس، از توافق با شرکت‌های چینی گوانگ‌دونگ انرژی و شنژن انرژی برای تحویل چهار واحد توربین گاز SGT-8000H برای نصب در نیروگاه‌هایی در جنوب چین خبر داد. با احتساب این توافق، تعداد توربین‌های گاز کلاس H فروخته‌شده زیمنس انرژی به مشتریان مختلف در جهان، به رکورد یکصد واحد رسیده‌است. در قالب توافق با شرکت چینی گوانگ‌دونگ انرژی، شرکت آلمانی زیمنس انرژی، یک واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی با توان ۶۷۵ مگاوات شامل یک واحد توربین گاز SGT5-8000H به همراه یک توربین بخار، دو ژنراتور و تجهیزات جانبی مرتبط را تامین خواهد کرد.

” بخوانید: تامین تجهیزات دو نیروگاه چینی با بکارگیری توربین گاز زیمنس “

همچنین قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری بلندمدت بین زیمنس و شرکت بهره‌بردار این نیروگاه منعقد شده‌است. در قالب این پروژه، نیروگاه ذغال‌سنگ‌سوز کنونی به نیروگاه با سوخت گاز طبیعی تبدیل می‌شود که منجر به کاهش آلایندگی‌های دی‌اکسیدکربن به میزان ۶۰ درصد خواهد شد. انتظار می‌رود در نیمه سال ۲۰۲۳، بهره‌برداری عملیاتی از این واحد نیروگاهی آغاز شود. توافق زیمنس با شرکت چینی شنژن انرژی برای تحویل سه واحد نیروگاهی مبتنی بر توربین گاز کلاس H در قالب پروژه ارتقا نیروگاه مووان و ساخت فاز دوم نیروگاه دانگوبو شکل گرفته‌است.

بر این اساس، زیمنس سه واحد توربین گاز SGT5-8000H به همراه سه واحد توربین بخار SST-5000، سه واحد ژنراتور SGen5-3000W و تجهیزات جانبی مرتبط را تامین خواهد کرد. دو پروژه مورد توافق بین شرکت زیمنس و شنژن به ترتیب تا پایان ۲۰۲۳ و نیمه دوم ۲۰۲۴ به بهره‌برداری عملیاتی خواهند رسید.

 

منبع:

powerma

#زیمنس #توربین گاز صنعتی #پروژه‌‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها