موتورهای Pratt & Whitney برای ایرکانادا

انتخاب موتورهای توربوفن دنده‌ای Pratt & Whitney برای هواپیماهای جدید ایرکانادا

موتورهای Pratt & Whitney برای ایرکانادا

شرکت هواپیمایی ایرکانادا، از انتخاب موتورهای توربوفن دنده‌ای Pratt & Whitney برای تجهیز ۴۴ فروند هواپیمای ایرباس از خانواده A320neo این شرکت خبر می‌دهد. علاوه بر این، Pratt & Whitney قرارداد جامع بلندمدت ارائه خدمات تعمیر و نگهداری با هدف پشتیبانی از موتورهای توربوفن دنده‌ای GTF با ایرکانادا به امضا رسانده‌است. ایرکانادا ۳۰ فروند سفارش قطعی و ۱۴ فروند سفارش اختیاری دیگر برای خرید هواپیماهای ایرباس A320XLR ارائه کرده‌است.

انتظار می‌رود تحویل هواپیماها از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کلید بخورد. بنابر ادعای مدیران ارشد Pratt & Whitney، ناوگان موتورهای توربوفن دنده‌ای GTF این شرکت، از زمان آغاز به فعالیت عملیاتی از سال ۲۰۱۶ تا کنون، منجر به صرفه‌جویی معادل ۶۰۰ میلیون گالن سوخت و کاهش آلایندگی دی‌اکسیدکربن معادل ۶ میلیون تن شده‌اند. ایرکانادا در سال ۲۰۲۰، به‌عنوان نخستین شرکت هواپیمایی کانادا، بکارگیری هواپیماهای ایرباس A220 را آغاز کرد و همچنین نام خود را به‌عنوان نخستین شرکت هواپیمایی در آمریکای شمالی به‌عنوان بهره‌بردار هواپیماهای A220-300 به ثبت رساند.

” بخوانید: انتخاب موتورهای توربوفن دنده‌ ای Pratt & Whitney برای هواپیماهای کانتاس

در حال حاضر ۲۸ فروند جت مسافربری A220-300 در ناوگان عملیاتی این شرکت وجود دارد و ۱۷ فروند دیگر از این هواپیماها را نیز سفارش داده‌است. سابقه همکاری Pratt & Whitney و ایرکانادا به نخستین روزهای فعالیت این شرکت برمی‌گردد و نخستین هواپیماهای عملیاتی ایرکانادا موسوم به لاکهید مدل ۱۰ الکترا به موتور Wasp محصول Pratt & Whitney مجهز بود. همچنین ناوگان هواپیماهای بوئینگ B767 ایرکانادا به موتورهای Pratt & Whitney مجهز شده‌است.

منبع:

aviationpros

#موتور توربوفن #Pratt & Whitney #ایرباس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها