موتور ایرباس A320neo ایرفرانس

انتخاب موتور CFM برای هواپیماهای مسافربری ایرباس A320neo ایرفرانس

موتور ایرباس A320neo ایرفرانس

گروه شرکت‌های هوایی ایرفرانس و KLM، تصمیم نهایی خود برای انتخاب موتور جهت تامین نیروی پیشرانش ناوگان هواپیماهای مسافربری ایرباس A320neo و A321neo را اعلام کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، رایزنی با شرکت CFM اینترنشنال برای تامین موتور توربوفن روزآمد LEAP-1A به‌عنوان موتور ایرباس A320neo ایرفرانس در جریان است.

گروه شرکت‌های هوایی ایرفرانس و KLM، در نیمه دسامبر ۲۰۲۱، خبر سفارش یکصد فروند هواپیمای خانواده A320neo به ایرباس را اعلام کرد. همچنین امکان افزایش سفارش به تعداد ۶۰ فروند پیش‌بینی شده‌است. شرکت هلندی KLM، بهره‌بردار این هواپیما خواهد بود و همزمان با این سفارش، چهار فروند ایرباس A350F برای ایرفرانس سفارش داده‌است. انتظار می‌رود تحویل این هواپیماها از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

سابقه همکاری گروه ایرفرانس و KLM با شرکت CFM اینترنشنال، به پیش از این معامله بر‌می‌گردد. موتور CFM56-7B برای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ NG و موتور CFM56-5B برای ایرباس A320ceo این گروه توسط CFM اینترنشنال تامین شده‌است. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک و مساوی بخش هوانوردی جنرال الکتریک و شرکت فرانسوی سافران تشکیل شده‌است.

بر اساس برآوردها، در حال حاضر ۱۰۳۰ فروند هواپیمای مسافربری در نقاط مختلف جهان به موتور توربوفن روزآمد LEAP-1A مجهز شده‌اند و با در نظر گرفتن سفارش‌های قطعی ثبت‌شده برای این موتور، تعداد ۲۸۱۴ فروند هواپیما متعلق به ۱۰۵ شرکت هوایی مختلف به LEAP-1A مجهز خواهند شد. بنابر اعلام CFM اینترنشنال، مجموع ساعات عملیاتی موتورهای LEAP-1A، از ۱۰ میلیون ساعت تجاوز کرده‌است.

ناوگان عملیاتی گروه ایرفرانس از ۵۰۰ فروند هواپیما شامل ۱۷۰ فروند جت مسافربری دوربرد، ۲۵۲ فروند هواپیما میان‌برد، ۱۰۸ فروند هواپیمای منطقه‌ای و ۶ فروند هواپیمای باربری تشکیل شده‌است.

 

کلمات کلیدی:

# CFM اینترنشنال #ایرباس #موتور توربوفن #موتور لیپ

منبع:

flightglobal

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها