نقص فنی موتور بوئینگ 767 باربری

نقص فنی موتور در پرواز بوئینگ ۷۶۷ باربری آمریکایی

نقص فنی موتور بوئینگ ۷۶۷ باربری

در حادثه نقص فنی موتور بوئینگ ۷۶۷ باربری آمریکایی، یک فروند هواپیمای باربری بوئینگ ‌۷۶۷ متعلق به شرکت آمریکایی UPS در حین پرواز از اونتاریو به نیوآرک دچار نقص فنی از ناحیه موتور شد. این هواپیما مجهز به دو دستگاه موتور توربوفن CF6 محصول جنرال الکتریک، در نهایت بطور ایمن در آریزونا به زمین نشست. موتور سمت چپ این پرنده دچار نقص فنی شده بود و ۳۰ دقیقه پس از تشخیص این نقص توسط خدمه پرواز هواپیما فرود اضطراری کرد.

این هواپیما از نوع بوئینگ F300-767 یک ساعت قبل از وقوع رویداد از فرودگاه اونتاریو کانادا به پرواز درآمده بود. خدمه پروازی با خاموش کردن موتور سمت چپ و با استفاده از تنها یک موتور، برنامه پروازی را بدون بروز مشکل جدی تکمیل کرده و در فینیکس فرود آمدند. هواپیمای مذکور، بیش از ۹ سال عمر عملیاتی دارد و به دو دستگاه موتور CF6-80C2 مجهز است.

شرکت هواپیمایی UPS در اواخر ۲۰۲۱، با سفارش ۱۹ فروند هواپیمای باربری بوئینگ ۷۶۷ تعداد ناوگان خود را به یکصد فروند رساند. تحویل هواپیمای جدید به این شرکت از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. شرکت UPS به‌عنوان نخستین مشتری هواپیمای باربری F300-767 شناخته می‌شود که در سال ۱۹۹۳، حدود ۶۰ فروند از این پرنده را سفارش داده‌است. تحویل نخستین فروند از این هواپیما به شرکت UPS از سال ۱۹۹۵ کلید خورد. میانگین عمر عملیاتی ناوگان هواپیمایی شرکت UPS به ۱۶ سال می‌رسد.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #بوئینگ #موتور توربوفن #جنرال الکتریک 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها