توربین گاز زیمنس برای نیروگاهی در کانادا

انتقال توربین گاز پرقدرت زیمنس برای نصب در نیروگاهی در کانادا

توربین گاز زیمنس برای نیروگاهی در کانادا

در قالب سفارش توربین گاز زیمنس برای نیروگاهی در کانادا یک واحد توربین گاز پرقدرت ۶۰ هرتزی از نوع SGT6-5000F محصول شرکت آلمانی زیمنس، برای نصب در نیروگاه گریت پلینز (Great Plains) کانادا به شرکت مجری پروژه تحویل داده شد. این توربین گاز پرقدرت در پیکربندی سیکل ساده، توان خروجی معادل ۲۶۰ مگاوات و در پیکربندی سیکل ترکیبی، توان خروجی معادل ۳۶۰ مگاوات را تامین می‌کند. در پیکربندی سیکل ترکیبی، گاز خروجی از توربین گاز با دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد وارد توربین بخار می‌شود.

بر روی کاغذ می‌توان ادعا کرد که این نیروگاه که قلب آن را توربین گاز پرقدرت زیمنس تشکیل می‌دهد، بطور سالانه برق مورد نیاز ۳۶۰ هزار خانوار در استان ساسکاچوان کانادا را تامین خواهد کرد. علاوه بر این، مراکز صنعتی و مشتریان تجاری نیز از برق تولیدی این نیروگاه که از طریق شبکه ملی توزیع برق کانادا به آنها می‌رسد، بهره‌برداری خواهند کرد. شرکت ساسک‌پاور‌ به‌عنوان بهره‌بردار این نیروگاه، در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲،‌ ظرفیت تولید۴۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر را در کانادا نصب و راه‌اندازی کرده‌است.

توربین گاز زیمنس در راه کانادا

در این میان، می‌توان به پروژه ۱۱۰ مگاواتی انرژی خورشیدی این شرکت اشاره کرد. انتظار می‌رود نیروگاه گریت پلینز از سال ۲۰۲۴ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود. یک واحد از این ماشین کلاس F زیمنس،‌ نزدیک به ۳۵۰۰۰ کیلوگرم بیشتر از وزن خالی یک فروند جت مسافربری بوئینگ B747-400 گزارش شده‌است.

منبع:

moosejawtoday

#توربین گاز صنعتی #زیمنس #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها