توربین گاز متسوبیشی برای نیروگاه بحرین

توربین گاز روزآمد میتسوبیشی برای نیروگاه سیکل ترکیبی بحرین

توربین گاز متسوبیشی برای نیروگاه بحرین

کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های میتسوبیشی و سپکو، به‌عنوان پیمانکار کلید در دست قرارداد ساخت، نصب و راه‌اندازی واحد پنجم نیروگاه سیکل ترکیبی کارخانه آلومینیوم‌سازی بحرین موسوم به آلبا را به امضا رساندند. توان خروجی این واحد بالغ بر ۶۸۰ مگاوات گزارش شده‌است. آلبا به‌عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های صنعتی ذوب آلومینیوم در جهان شناخته می‌شود. مراسم رسمی امضای قرارداد با حضور مدیران ارشد مجموعه‌های میتسوبیشی، سپکو و آلبا انجام شد. بر اساس این قرارداد، کلیه خدمات طراحی، مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه توسط دو شرکت میتسوبیشی و سپکو انجام می‌شود. همچنین در قالب تامین توربین گاز متسوبیشی برای نیروگاه بحرین این شرکت یک واحد توربین گاز M701JAC و یک واحد توربین بخار را تامین می‌کند. این توربین گاز نسخه‌ای از خانواده ماشین‌های کلاس J میتسوبیشی بشمار می‌رود که توسط هوا خنک می‌شود.

بهره‌وری این توربین گاز در پیکربندی سیکل ترکیبی، بالغ بر ۶۴ درصد اعلام شده‌است. همچنین ناوگان عملیاتی ماشین‌های کلاس J میتسوبیشی در نقاط مختلف جهان، بیش از ۱.۷ میلیون ساعت عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند. هم‌‌راستا با سیاست‌های کاهش آلایندگی کربنی در جهان، شرکت میتسوبیشی تدبیراتی اندیشیده‌ که توربین‌های کلاس J این شرکت، در حال حاضر قابلیت استفاده از سوخت با ظرفیت ۳۰ درصدی هیدروژن را داشته باشند و برنامه‌ریزی برای استفاده از سوخت کامل هیدروژن نیز در آینده‌ای نزدیک برای مشتریان در نظر گرفته شده‌است.

با افزودن واحد پنجم نیروگاه آلبا، ظرفیت کل توان تولیدی آن به ۲.۴ گیگاوات می‌رسد. شرکت میتسوبیشی همچنین ژنراتورها و تجهیزات جانبی نیروگاه را تامین می‌کند و انتظار می‌رود از اواخر سال ۲۰۲۴، این واحد نیروگاهی وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود.

منبع:

mhi

#توربین گاز صنعتی #میتسوبیشی #پروژه‌های نیروگاهی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها