مرکز آمریکایی مونتاژ هواپیماهای مسافربری A320

راه‌اندازی دومین مرکز آمریکایی مونتاژ هواپیماهای مسافربری A320 توسط ایرباس

مرکز آمریکایی مونتاژ هواپیماهای مسافربری A320

ایرباس از قصد خود برای راه‌اندازی دومین مرکز مونتاژ هواپیماهای مسافربری A320 در خاک آمریکا خبر می‌دهد. این مرکز آمریکایی مونتاژ هواپیماهای مسافربری A320، در مدت ۷۵ ماه ساخته می‌شود و انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. نرخ تولید ماهانه هواپیماهای A320، پنجاه فروند برآورد شده‌است. این در حالی است که غول هواپیماسازی اروپا تا پیش از این تحقق نرخ مونتاژ ماهانه ۶۵ فروند ایرباس A320 تا تابستان ۲۰۲۳ را هدف‌گذاری کرده بود.

” بخوانید: برنامه ایرباس برای افزایش تحویل دهی هواپیمای مسافربری A320neo

بنابر اعلام مقامات محلی، راه‌اندازی این مرکز مونتاژ جدید در موبیل ایالت آلاباما، نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی جدید را فراهم خواهد کرد. در حال حاضر، ایرباس یک مرکز مونتاژ دیگر در ایالت آلاباما دارد که نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. مشکلات متعدد پیش‌آمده برای خانواده هواپیمای بوئینگ B737MAX، به‌عنوان رقبای اصلی A320، میدان را برای پیشتازی رقیب اروپایی مهیا کرده‌است.

ایرباس در دوران همه‌گیری کویید۱۹ نیز با شدت زیادی نرخ تولید بالای هواپیماهای A320 را حفظ کرد و سال گذشته میلادی نیز شرکت‌های هواپیمایی دلتا و یونایتد سفارش‌های خوبی به ایرباس ارائه کردند. بنابر گزارش مالی ایرباس، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، درآمدی معادل ۱۲ میلیون یورو از محل فروش این شرکت حاصل شده که رشدی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن را نشان می‌دهد.

تقویت ظرفیت تولید A320 توسط ایرباس نتیجه‌ای مثبت در فعالیت‌ شرکت‌های سازنده موتورهای توربوفن برای این پرنده‌ها داشت و شرکت CFM اینترنشنال به‌عنوان تولیدکننده موتورهای لیپ و شرکت MTO به‌عنوان سازنده قطعه و مجموعه برای موتورهای Pratt & Whitney و CFM، از برنامه‌های روزآمد خود برای پشتیبانی از رویکرد جاه‌طلبانه ایرباس خبر می‌دهند.

بنابر گزارش‌های منتشرشده، ایرباس در حال حاضر بطور ماهانه ۴۵ فروند هواپیما از خانواده A320 را از خط تولید خارج می‌کند و این در حالی است که نرخ تولید هواپیماهای خانواده بوئینگ B737 در حال حاضر ۳۱ فروند در ماه است.

منبع:

wsj

#ایرباس #ایرباس A320 #بوئینگ #موتور لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها