نمونه جدید توربین گاز SGT800

نمونه جدید توربین گاز SGT800 آماده تحویل به مشتری آلمانی

نمونه جدید توربین گاز SGT800 برای نیروگاه N-Ergy

دو واحد از نمونه روزآمد توربین گاز SGT800 محصول زیمنس، جایگزین ماشین‌های قدیمی‌تر در نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت شرکت N-Ergy در نورنبرگ آلمان می‌شود. بیش از ۱۷ سال از عمر عملیاتی ماشین‌های قدیمی این نیروگاه می‌گذرد. وزن این دو توربین گاز جدید مجموعا به ۸۰ تن می‌رسد و توان خروجی هر یک ۵۶ مگاوات گزارش شده‌است. بنابر اعلام زیمنس، این دو توربین گاز SGT800، قابلیت استفاده از سوخت هیدروژن را نیز دارند. دو واحد توربین گاز قبلی که ماشین‌های SGT800 جایگزین آن‌ها می‌شوند، در ۱۷ سال عمر عملیاتی خود بیش از ۱۰۰ هزار ساعت کاری را ثبت کرده‌اند.

ماشین‌های جدید از نوع SGT800 B4 هستند که نزدیک به ۸ مگاوات از نمونه‌های پیشین خانواده SGT800 توان بیشتری را تولید می‌کنند و بهره‌وری آن‌ها نسبت به نمونه‌های پیشین هم‌خانواده خود دو درصد افزایش یافته‌است. انجام این پروژه ارتقا و بروز رسانی در نیروگاه شرکت N-Ergy در نورنبرگ آلمان، نزدیک به ۱۱ هزار تن به‌طور سالانه از آلایندگی‌های دی‌اکسیدکربن را می‌کاهد. همچنین در مراحل اولیه راه‌اندازی، امکان استفاده از سوخت هیدروژن در قالب ۱۵ درصد از سوخت مصرفی این ماشین‌ها وجود دارد و امکان افزایش سهم هیدروژن نیز در ترکیب سوخت اندیشیده شده‌است.

هزینه انجام این پروژه ارتقا حدود ۳۰ میلیون یورو برآورد شده‌است. علاوه بر دو واحد توربین گاز مذکور، ژنراتورها و سامانه اگزاست نیروگاه نیز روزآمدسازی می‌شوند. مرحله نصب و راه‌اندازی نهایی تجهیزات جدید در این نیروگاه برای پاییز سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌است. در سال ۲۰۲۱، این نیروگاه نزدیک به ۸۵۰ میلیون کیلووات ساعت برق و ۱۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت حرارت تولید و عرضه کرده‌است.

منبع:

zfk

#توربین گاز صنعتی #زیمنس #پروژه ارتقا #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها