نیروگاه بلوواتر

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه سیکل ترکیبی جدید در میشیگان

نیروگاه بلوواتر؛ نیروگاه سیکل ترکیبی جدید در میشیگان

بهره‌برداری عملیاتی از یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۱۵۰ مگاواتی در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال شرق دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا آغاز شد. این نیروگاه متعلق به شرکت DTE انرژی است و کلنگ ساخت آن، در سال ۲۰۱۸ به زمین زده شد. برای ساخت و راه‌اندازی نیروگاه بلوواتر نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه شده‌است. راه‌اندازی این نیروگاه بخشی از برنامه کلان دولت آمریکا برای انتقال تولید برق از نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز به نیروگاه‌های گازسوز به شمار می‌رود.

” بخوانید: رشد ۴۵ گیگاواتی ظرفیت تولید برق آمریکا

نیروگاه جدید بلوواتر جایگزین سه نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز قدیمی در این منطقه می‌شود و مجموعا ۷۰ درصد تولید آلایندگی کاهش و ۴۰ درصد بهره‌وری این نیروگاه در مقایسه با سه نمونه پیشین افزایش می‌یابد. شرکت جنرال الکتریک دو واحد توربین گاز کلاس H، ژنراتورهای بازیافت حرارتی بخار، توربین‌های بخار و سامانه کنترل تجهیزات مرتبط را برای این نیروگاه تامین کرده‌است.

” بخوانید: توربین گاز روزآمد جنرال الکتریک برای نیروگاه ایندک میشیگان

شرکت DTE انرژی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید توان تجدیدپذیر خود را با سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری هیدروژن و سامانه‌های دخیل‌سازی مبتنی بر باتری، به دو برابر میزان کنونی افزایش دهد. همچنین استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت جایگزین گاز طبیعی در نیروگاه بلوواتر مورد بررسی قرار گرفته و امکان استفاده از آن در آینده‌ای نزدیک وجود خواهد داشت.

منبع:

power-eng

یروگاه سیکل ترکیبی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها